تاکید رحیمی بر جلوگیری از گسترش بیابان و توسعه پایدار مناطق کویری

۱۲م آذر ،

در جلسه شورای هماهنگی توسعه پایدار مناطق کویری و بیابانی صورت گرفت

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه ۶۴ درصد از مساحت کشور در قلمرو اقلیم خشک قرار دارد، تاکید کرد: پرداختن به این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به شکل جدی در جهت جلوگیری از گسترش بیابان و توسعه پایدار مناطق کویری تلاش کنیم.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور عصر روز قبل(شنبه) در جلسه شورای هماهنگی توسعه پایدار مناطق کویری و بیابانی، با اشاره به اقدامات ستاد راهبردی توسعه جنوب کرمان خاطرنشان کرد: این ستاد اقدامات درخور توجهی را بخصوص در دولت نهم برای جنوب استان کرمان به انجام رساند و تحولاتی را در این منطقه ایجاد کرد.

وی در ادامه افزود: باید با همان نگاه و اقدامات جدی در جهت بیابان زدایی در سطح کشور اقدام کنیم و در جهت توسعه مناطق خشک کشور بکوشیم.

در این جلسه پیش‌نویس آیین‌نامه داخلی شورای هماهنگی توسعه پایدار مناطق کویری و بیابانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد پس از اعمال برخی تغییرات و اصلاحات برای تصویب در جلسه آتی شورا ارائه گردد.

شورای هماهنگی توسعه پایدار مناطق کویری و بیابانی بر اساس مصوبه هیات وزیران با هدف ایجاد هماهنگی در امور مطالعات، تصمیم گیری، اجرا و نظارت بر طرح های توسعه مناطق کویری و بیابانی تشکیل شده است.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.