تاکید معاون تهذیب حوزه‌ بر رشد اخلاقی طلاب جوان

خبرگزای آریا- اگر دغدغه مسائل اخلاقی و تربیتی طلاب جوان در میان مدیران مدارس علمیه تقویت شود، نقش زیادی در متخلق شدن و تهذیب نفس طلاب دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین هادی حسینخانی، در هم اندیشی اخلاق و تهذیب حوزه‌ که از سوی کمیسیون اخلاق مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات این مجمع برگزار شد، گزارشی از فعالیت‌های معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه ارائه داد.
وی ابتدا به محور فعالیت‌های معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: تربیت و اخلاق، فعالیت‌های قرآنی و حدیثی، برنامه های فرهنگی در راستای تقویت سطح فرهنگی و سیاسی طلاب و  مشاوره به طلاب و خانواده‌های آنها، محور فعالیت‌های این معاونت می‌باشد.
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به اقدامات گسترده حوزه در عرصه تهذیب در چند سال اخیر، ادامه داد: در گذشته، مسئله تهذیب، متولی و متصدی خاصی نداشت و کارهایی که در این عرصه انجام می‌شد، ضعیف و پراکنده و سامان نیافته بود، اما در سال‌های اخیر با تشکیل این معاونت، امروز شاهد راه‌اندازی معاونت ها ی تهذیب در حوزه های استان‌های کشور هستیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینخانی به شناسایی و اعزام اساتید اخلاق از سوی معاونت تهذیب به سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این برنامه تأثیر زیادی در رشد و تقویت مبانی اخلاقی طلاب داشته است.

*اقدامات تهذیبی  و تربیتی
وی افزود: راه‌اندازی سایت اینترنتی تربیت اخلاقی، برگزاری دوره‌های تربیت اخلاقی در کشور، اجرای طرح مطالعاتی آسیب‌شناسی تربیتی، تدوین آیین‌نامه تلبس طلاب و ساماندهی آن، شرکت طلاب در طرح “میهمانی ملکوت” برای تقویت تهجد طلاب، راه اندازی سامانه اساتید اخلاق حوزه با همکاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی(نور)، انتشار تقویم عبادی، برگزاری نمایشگاه‌ “نسیم رحمت” در بردارنده روایات معصومین(علیهم‌السلام) از جمله اقدامات معاونت تهذیب حوزه های علمیه به شمار می رود.
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد:‌ همچنین کتاب‌های درسی اخلاق حوزه نیز در حال تدوین است که در آینده‌ای نزدیک در اختیار مدارس علمیه و حوزویان قرار خواهد گرفت.
حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی در پایان به نقش مدیران مدارس علمیه در تهذیب طلاب اشاره کرد و گفت: اگر دغدغه مسائل اخلاقی و تربیتی طلا ب در میان مدیران مدارس علمیه تقویت شود، نقش زیادی در متخلق شدن و تهذیب طلاب دارد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.