تاکید رییس منطقه ۷ دانشگاه آزاد بر جذب روحانی در هیات علمی واحدهای دانشگاهی

۲۳م آذر ،

571-1.jpg

رییس منطقه ۷ دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: واحدهای دانشگاهی باید هیات علمی روحانی جذب کنند چرا که فعالیت روحانی در دانشگاه تاثیر‌گذار است.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، نورا ریاست منطقه ۷ دانشگاه آزاد در پنجاه و سومین جلسه شورای فرهنگی منطقه ۷، گفت: امیدوارم خداوند توفیق بدهد تا احکام اسلامی در کشور هر روز بیشتر از دیروز جاری شود و دوستی، محبت‌ها و رفتار انسان نباید از خط مستقیم و آن راه نابی که اسلام برای ما ترسیم کرده خارج شود.

وی گفت: دانشگاه آزاد با مدیریت فرهاد دانشجو با محورهای اصلی دین مداری، ارتقای آموزشی، ارتقای علمی و پژوهشی در کنار هم به صورت توازن در حال پیشرفت است، اهدافی که دانشجو دارد برخواسته از انقلاب است و وظایف ما را در این مورد بسیار سنگین و خطیر است.

نورا ادامه داد: اگر بخواهیم در این مسیر موفق باشیم باید تفکر بسیجی و یک حرکت بسیج فرهنگی داشته باشیم و این روش رییس دانشگاه آزاد ارزشمند است که نه تنها در امور فرهنگی بلکه در همه فعالیت‌های دانشگاه باید حرکت کنیم و جهت و سو مشخص باشد و در این راه دفاتر فرهنگ اسلامی نقش بسزایی دارند، ظاهر و باطن دانشگاه یکسان باشد چرا که، ظاهر به اندازه باطن مهم است و ظاهر را باید درست کنیم.

ریاست منطقه ۷ افزود: ما باید از خودمان آغاز کنیم و مجموعه خود را آموزش داده و برای همکاران و اساتید برنامه‌ریزی کنیم و حرکت‌های دینی را در مجموعه دانشگاه ادامه دهیم، رابطه روحانیت و دفتر فرهنگ اسلامی باید بتواند ارتباط خوبی با اساتید و کارکنان برقرار کند چون شما جنبه معنوی دارید و بهتر می توانید برخورد کنید.

در ادامه این جلسه مسلمین ریاست دانشگاه آزاد یزد ضمن گفت: یکی از مهمترین محورهای برنامه فرهاد دانشجو ریاست دانشگاه آزاد توجه به مسائل فرهنگی است و دانشگاه آزاد یزد از بدو تاسیس تا کنون به امور و فعالیت‌های فرهنگی توجه خاصی داشته و امیدوارم تشکیل چنین جلساتی سبب شود تا واحد یزد بطور مشخص و بهتر از قبل در این امر موفق باشد.

وی افزود: خدای بزرگ را شاکریم که واحد یزد توانسته امتیاز خودش را به بالاتر از سه هزار افزایش دهد و امیدواریم با همکاری تمام همکاران این واحد بتواند در آینده نزدیک به واحد جامع تبدیل شود که در این مسیر از کلیه اعضای هیات علمی و همکاران که در طول ۴ سال در پیشبرد و توسعه اهداف دانشگاه کمک کار اینجانب بودند تشکر می‌کنم.

در ادامه حجت‌الاسلام خواجه پور رئیس دفتر فرهنگ واحد یزد گزارشی از فعالیت‌ها، عملکرد و برگزاری مراسم‌های دفتر فرهنگ اسلامی واحد یزد ارائه داد و افزود: در بحث احکام دینی احساس می‌شود که فعالیت‌ها کافی نیست و چنانچه در دروس گنجانده شود و سر کلاس درس بیان شود بهتر و تاثیرگذارتر است.

حرزاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد یزد نیز در مورد برگزاری کرسی‌ها در دانشگاه‌ها گفت: سه نوع کرسی آزاداندیشی، نقد و نظر و نظریه پردازی داریم که کرسی آزاد اندیشی در محیط‌های دانشجویی و بعضاً اساتید بیشتر در دانشگاه برگزار می‌شود.

در ادامه دستور کار پنجاه و سومین جلسه شورای فرهنگی منطقه ۷ و موضوعات مربوط به برنامه فرهنگی سال ۹۱ مورد بررسی و بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.