تاکید وزرای خارجه ایران و قزاقستان بر حل بحران سوریه از طریق گفتگو

فروردین ۱۴۰۳

وزرای امور خارجه ایران و قزاقستان ضمن تاکید بر مشروع نبودن هرگونه دخالت نظامی در سوریه، خواستار تمرکز تلاش‌های بین‌المللی برای یافتن راه‌حل سیاسی برای توقف خشونت‌ها و مجاب کردن طرف‌ها برای حل و فصل مسائل از طریق گفت‌وگو شدند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز دوشنبه در تماس تلفنی با “ارلانادریسف”، وزیر امور خارجه قزاقستان، پیرامون آخرین تحولات منطقه به‌ویژه اوضاع سوریه گفت‌وگو و رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان استفاده از سلاح‌های شیمیایی به هر نحو و توسط هر کس را محکوم و خواستار روشن شدن هرچه سریع‌تر نتیجه تحقیقات بی‌طرفانه از سوی گروه بازرسان سازمان ملل اعزامی به منطقه شد.

دو طرف در این تماس تلفنی ضمن تاکید بر مشروع نبودن هرگونه دخالت نظامی در سوریه، خواستار تمرکز تلاش‌های بین‌المللی برای یافتن راه‌حل سیاسی برای توقف خشونت‌ها و مجاب کردن طرف‌ها برای حل و فصل مسائل از طریق گفت‌وگو شدند.

وزیر امور خارجه قزاقستان در این تماس تلفنی ضمن تبریک مجدد به مناسبت انتصاب وزیر امور خارجه کشورمان، خواستار تداوم رایزنی‌های بین دو کشور در آینده شد.

انتهای پیام /


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.