تا آخرین لحظه حیات بشریت باید درباره غدیر اثر هنری خلق نمود

جمعه ۱۲م آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

آقامیری:

هنرمند نگارگر گفت: غدیر واقعه بسیار مهمی در زندگی شیعیان است و تا وقتی که بشریت حیات دارد، هنرمندان باید با نگاه ویژه خود در پرداختن به این موضوع احساس مسئولیت نمایند.

علیرضا آقا میری در گفت وگو با هنرآنلاین درباره انعکاس واقعه غدیر در آثار هنرمندان تجسمی گفت: واقعه غدیر اتفاق بسیار مهم و تاثیر گذاری در زندگی شیعیان است که به نظرم هنرمندان شیعه هنوز آن گونه که باید درباره این واقعه مهم کار نکرده‌اند و تا وقتی که بشریت وجود دارد همواره می‌توان منتظر خلق اثر هنری با این موضوع بود.

وی افزود: کار نمودن بر روی وقایع مهم دینی و مذهبی آداب و آیین خاص خودش را دارد و این سعادت نصیب هر کسی نمی‌شود که درباره چنین موضوعاتی اثر هنری خلق نمایند و هر هنرمند که جانش با دین اسلام آغشته شده است، بلاخره روزی اثری را متاثر از واقعه غدیر خلق خواهد نمود.

این نگارگر ادامه داد: خود من تنها یک بار این سعادت نصیبم شده است که درباره واقعه غدیر اثری خلق کنم و پس از آن دیگر چنین سعادتی برایم فراهم نشده است.

وی افزود: همواره هر وقت که به عید غدیر و عاشورا نزدیک می شویم حس و حال عجیبی دارد و در یکی از همین حال‌هایم بود که تابلو نگارگری را متاثر از واقعه غدیر خلق نمودم .

به گفته این هنرمند این تابلو در اندازه ۲۵ در ۳۵ سانتی متر خلق شده است و اصل این اثر در مجموعه شخصی خودش است اما از روی آن به تعداد قابل توجه چاپ و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

او افزود: من یک هفته به طور مستمر روی این تابلو کار نمودم؛ چون کار نگارگری کار بسیار ظریفی است و باید به دقت مراحل اش کامل شود. البته سرعت کار هر هنرمند به نوع قلم گیری او هم بستگی دارد.

آقا میری گفت: البته سه سالی هم می گردد که تابلوی را با موضوع عاشورا آغاز نموده ام و هر سال همزمان با این واقعه روی آن کار می نمایم، اما هنوز این کار کامل نشده است.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.