تا زمانی که نظام ارزی کشور به ثبات نرسد، نوسان در بازار ادامه خواهد داشت

۰۷م آذر ،

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تا زمانی که نظام ارزی و پولی کشور به رویه‌ای مشخص نرسد، بازار همچنان با نوسانات خرید و فروش مواجه خواهد بود.

ایرج ندیمی نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  تا زمانی که نظام ارزی و پولی کشور به رویه‌ای مشخص نرسد،  بازار همچنان با نوسانات خرید و فروش مواجه خواهد بود، گفت: ایجاد ارز تک نرخی سبب حفظ وحدت رویه تولیدکنندگان در بهره‌گیری از سرمایه‌های ملی و بکارگیری اصولی نیروی داخلی خواهد شد.

وی در ادامه  با اشاره به نقش مشاغل کاذب و دلال‌ها در تنشهای موجود در بازار تصریح کرد: در حال حاضر بازار معاملاتی کشور به ثباتی نسبی نزدیک شده ولی دولت نباید نقش دلال‌ها و مشاغل کاذب را بی‌اهمیت انگارد چراکه همین عوامل می توانند سبب نوسانات شدید در نرخ کالاها شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین تک نرخی شدن ارز در بازار معاملات را یکی از راه‌های جلوگیری از فساد اقتصادی دانسته و اظهار داشت: معمولا صاحبان کسب و تجارت سعی می‌کنند ارز با نرخ ارزانتر را تهیه کنند و چند نرخی بودن ارز در مدیریت دولتی عدم ناهماهنگی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.