تا سال ۱۴۰۴ کودکان زیر ۱۲ سال نباید دندان پوسیده داشته باشند

نوشته شده در تاریخ ۲۰/آذر/ – ۱۰:۱۸ و در سرویس اخبار پزشکی ممتاز نیوز

رئیس اداره سلامت دهان و دندان خبر داد

خبرگزاری : رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: تا سال ۱۴۰۴ کودکان زیر ۱۲ سال نباید هیچ دندان پوسیده و یا بیماری‌های لثه داشته باشند.

دکتر محمد حسین خوشنویسان درباره یکی از اهداف مهم اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این اداره در تلاش است تا سال ۱۴۰۴ کودکان زیر ۱۲ سال هیچ دندان پوسیده و بیماری لثه نداشته باشند که یکی از روش‌های رسیدن به این هدف مهم، کمک گرفتن از بیمه‌های پایه است.

وی افزود: بر اساس قانون و تصویب هیات دولت قرار شد بیمه‌های پایه تمام خدمات پیشگیری را ارائه دهند که با اجرای این مهم می‌توان شاخص سلامت دندان را افزایش داد.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان زنان باردار را گروه اول دستیابی به این هدف دانست و عنوان کرد: باید نحوه تغذیه و مراقبت از سلامت دندان‌ها به زنان‌باردار آموزش داده شود زیرا این مساله در استحکام و رویش دندان سالم در کودکان آنها نقش مستقیم دارد.

وی افزود: پس از تولد نوزاد و رویش اولین دندان باید نحوه مراقبت از دندان کودکان و چگونگی شست‌و‌شوی صحیح دندان کودک به مادر آموزش داده شود تا از این طریق بتوان از بروز پوسیدگی‌های دندان و بیماری‌های لثه جلوگیری کرد.

خوشنویسان در ادامه یادآور شد: مادران باید بیاموزند بعد از رویش اولین دندان در کودکان آنها را هر ۶ ماه یکبار به دندانپزشک ارجاع دهند که برای تداوم این کار و رسیدن به هدف ۱۴۰۴ تصویب شده است که مردم فقط ۳۰ درصد فرانشیز را پرداخت کنند.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – پزشکی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.