تا سال ۲۰۲۴ منطقه یورو به “رشد اقتصادی” نمی رسد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نتایج گزارش ممتاز به نقل ازی حاکی از آن است تا سال ۲۰۲۴ منطقه یورو به” رشد اقتصادی” نمی رسد.

به گزارش ممتاز به نقل از سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه خبری فرانس ۲۴، براساس گزارش ممتاز به نقل از مرکز پایش اوضاع اقتصادی فرانسه (OFCE)، “رشد اقتصادی” در منطقه یورو تا قبل از سال ۲۰۲۴ محقق نخواهد شد.
پیش بینی های این مرکز حاکی از آن است که رشد اقتصادی منطقه یورو امسال سه دهم درصد کاهش خواهد یافت، اما سال آینده یک و یک دهم درصد افزایش می یابد.اما همین مقدار رشد اقتصادی نیز به طور قطع محقق نخواهد شد. زیرا اگر بانک مرکزی آمریکا سیاست تسهیل پولی خود را متوقف کند ،تاثیرات منفی آن متوجه اقتصاد منطقه یورو نیز خواهد شد.کارشناسان می گویند اگر این کار درآمریکا صورت گیرد بدون شک نرخ بهره دراروپا افزایش خواهد یافت و این برای اقتصاد متزلزل این حوزه پولی ضرر خواهد داشت.
این مسئله از آنجا مهم است که بیشتر کشورهایی اروپایی سیاست ریاضت اقتصادی را به اجرا گذاشته اند و هنگامی که سیاست ریاضت اقتصادی در کشوری به اجرا گذاشته شده باشد آن کشور امکان زیادی برای حمایت از رشد اقتصادی اش نخواهد داشت.
مرکز پایش اوضاع اقتصادی فرانسه با توجه به همین اصل پیش بینی کرده است سال آینده میزان بیکاری در منطقه یورو افزایش یابد.هم اکنون میزان بیکاری درمنطقه یورو در بین جمعیت فعال آن حدود ۱۲ درصد است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.