تا مشتری هست، پراید تولید می‌شود

نوشته شده در تاریخ ۱۵/آذر/ – ۰۸:۴۷ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

معاون صادرات و امور بین الملل سایپا:

خبرگزاری : معاون صادرات و امور بین الملل سایپا با اعلام اینکه این شرکت به دنبال افزایش سایت‌های تولید پراید در داخل و خارج کشور است، گفت: بازارهایی در دنیا وجود دارد که با استانداردهای هم سطح پراید کار می‌کند.

محسن دستخوش جوان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه تا سال ۹۵ به تدریج تیراژ تولید تیبا افزایش و تیراژ پراید کاهش می‌یابد، افزود: سایپا در تلاش است به تولید پراید در سایت‌های داخل و خارج کشور ادامه دهد تا مردم و شبکه میلیونی دارندگان خودروی پراید تا ۱۰ سال از زمان خرید خودرو نسبت به تامین قطعات و خدمات پس از فروش آن مطمئن باشند.

او ادامه داد: برخی کشورها همچنان با تایید استانداردهای خودروی پراید، ناوگان حمل‌ونقل خود را با آن تجهیز می‌کنند.

معاون امور بین الملل و صادرات سایپا با اشاره به اینکه پراید تولید ایران توانسته گواهی استاندارد کشور روسیه را کسب کند، اظهار کرد: متاسفانه در طول سال‌های گذشته برخی افراد با ترجمه و انتقال نامناسب سلیقه‌ خود نسبت به استاندارد پراید، موجب شدند صادرات این خودرو در سال‌های ۹۱ و ۹۲ متوقف شود، و مشتریان خارجی با صراحت گفتند خودرویی که چنین مشکلاتی دارد، نباید وارد کشورشان شود.

جوان با بیان اینکه خودروی پراید تولیدی ایران به لحاظ کیفیت با نوع وارداتی آن در دهه ۷۰ کاملا متفاوت است، تصریح کرد: پرایدی که در سال‌های ۷۰ تا ۷۲ وارد ایران شد، با موتور کاربراتوری بدون در نظر گرفتن استاندارهای روز دنیا  بود، در حالی که امروز در ایران پرایدی تولید می‌شود که به استانداردهای روز مجهز است و توانسته گواهی استاندارد کشور روسیه را کسب کند.

به گفته او، در حال حاضر در کشور هلند چراغ‌های قدیمی تولید می‌شود که قدمت استفاده از آنها به ۵۰ سال پیش باز می‌گردد. علت تولید این نمونه چراغ‌ها هم این است که هنوز در بازار آفریقا مشتری دارد، بنابراین تا زمانی که پراید در داخل و خارج کشور مشتری داشته باشد، شرکت سایپا خط تولید آن را برای متقاضیان فعال نگه می‌دارد.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.