تبانی در کار نبود

جام جم آنلاین: نوشاد عالمیان از دو سال پیش یکه‌تازی خود را در پینگ‌پنگ ایران آغاز کرد و طی این مدت افتخاراتی به دست آورد که تا به حال در تاریخ پینگ‌پنگ کشور سابقه نداشته است.

البته به نظر می‌آید اکنون او دیگر در این یکه‌تازی تنها نیست و پینگ‌پنگ باز دیگری هم او را همراهی می‌کند که او کسی نیست جز برادر کوچکترش نیما.

برادران عالمیان از کودکی زیر نظر پدرشان رحمت عالمیان که خود از پیشکسوتان قدیمی پینگ‌پنگ محسوب می‌شود تمرین کرده‌اند که طی این سال‌ها نوشاد نسبت به نیما پیشرفت بیشتری کرد. پیشرفتی که اوجش حضور در المپیک لندن و ارائه بازی‌های خیره‌کننده مقابل برترین‌های دنیا بود.

نیما عالمیان نیز روند صعودی خود را از نیمه دوم سال ۹۰ آغاز کرد و طی این مدت کوتاه با درخشش در برخی مسابقات برون مرزی نشان داد توانایی این را دارد تا به بازیکنی همانند برادرش تبدیل شود.

قابل توجه‌ترین موفقیتی که نیما در این مدت به دست آورده است شاید به رقابت‌های رده‌بندی دسته برتر پینگ‌پنگ‌بازان کشور برگردد، جایی که نیما موفق به شکست برادر بزرگتر خود نوشاد شد تا شانس این را پیدا کند که به مقام دومی این رقابت‌ها دست یابد.

با شکست ۳ بر صفری که نوشاد مقابل نیما متحمل شد تغییراتی ناگهانی در جدول رده بندی این رقابت‌ها به وجود آمد، به این ترتیب که نیما با این پیروزی بزرگ از محمدرضا اخلاق پسند سبقت گرفت و نایب قهرمان شد و پایین‌تر از نوشاد قهرمان قرار گرفت تا صدر جدول در احاطه برادران عالمیان باشد. پس از این شکست زمزمه‌هایی مبنی بر شکست غیرطبیعی نوشاد مقابل نیما به وجود آمد و بحث تبانی این دو برادر داغ شد.

اخلاق‌پسند که با آن نتیجه غیرقابل پیش‌بینی مقام دومی رقابت‌ها را از دست داد نسبت به تبانی برادران عالمیان اطمینان کامل دارد، هر چند تمایل چندانی در رابطه با صحبت کردن درباره آن ندارد.

نیما عالمیان که هنوز به طور کامل از اتهام تبانی با برادر بزرگترش مبرا نشده است در این رابطه به جام‌جم گفت: کدام تبانی؟ واقعا گفته‌اند که من و نوشاد تبانی کرده‌ایم؟!! اگر چنین چیزی گفته‌اند پس معلوم است که هیچ شناختی از من ندارند و از میزان توانایی‌هایم بی‌اطلاع هستند.

وی افزود: من و نیما حداقل هشت سال است که با یکدیگر تمرین می‌کنیم و در این مدت بارها او را در مسابقات تمرینی شکست داده‌ام بنابراین پیروزی اخیر من در مسابقات رده‌بندی چیز عجیبی نیست. اتفاق اخیر به این دلیل برای برخی عجیب بود که تا به حال در یک مسابقه رسمی شکست نوشاد مقابل من را ندیده بودند و به همین دلیل اتهام تبانی را به ما زدند. تبانی در کار نبود و این حرف‌ها کذب محض است.

ملی‌پوش پینگ‌پنگ ایران در ادامه گفت: من بهتر از هر کسی نحوه بازی کردن نوشاد و تکنیک‌های خاص او را می‌شناسم، بنابراین راحت‌تر از بقیه می‌توانم برای شکست او برنامه‌ریزی کنم. انگ تبانی به عالمیان‌ها نمی‌چسبد و این اصلا در شأن ما نیست. شاید کسانی که این موضوع را مطرح کرده‌اند چشم دیدن من و نوشاد را ندارند.

نایب قهرمان رقابت‌های رده‌بندی دسته برتر پینگ‌پنگ کشور یادآور شد: من توانایی‌های زیادی دارم و برای موفقیت نیازی ندارم به نوشاد بگویم مقابل من عمدا ببازد. شاید حتی ظرفیتی که من در ارائه تکنیک‌های جدید در پینگ‌پنگ دارم از نوشاد بیشتر و قابل توجه‌تر باشد اما تا امروز این شرایط برایم به وجود نیامده که آنها را ارائه بدهم. حضور مداوم در رقابت‌های برون مرزی و مسابقات مختلف باعث می‌شود فرصت بیشتری برای ارائه توانایی‌هایم داشته باشم تا دیگر مجالی برای مطرح شدن موضوعاتی همانند تبانی به وجود نیاید.

عالمیان با تاکید بر اهمیت حضور مداوم پینگ‌پنگ بازان ایرانی در رقابت‌های برون مرزی خاطرنشان کرد: پدر و برادرم بیشترین تاثیر را در پیشرفت من داشته‌اند که اطمینان دارم با کمک آنها به موفقیت‌های بیشتری هم دست خواهم یافت. پینگ‌پنگ ایران نباید فقط به نوشاد اکتفا کند چرا که استعدادهای زیادی در پینگ‌پنگ ایران هست که یکی از آنها من هستم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.