تبرئه جان تری از اتهام توهین نژادپرستانه

جان تری مدافع ۳۱ ساله چلسی و تیم ملی انگلستان که محاکمه وی به اتهام توهین نژاد پرستانه از روز دوشنبه ۱۸ تیر آغاز شده بود، تبرئه شد.

به گزارش بی بی سی، هاوارد ریدل، قاضی دادگاه گفت که وی به اندازه کافی شواهدی شنیده است مبنی بر اینکه آقای تری نژاد پرست نیست.

وی در حکم کتبی خود نوشت که پس از بررسی دقیق شواهد، احتمال آنکه جان تری، آنتون فردیناند (مدافع کوئینز پارک رنجرز) را آنطور که ادعا شده است مورد توهین قرار داده باشد “بسیار کم” است.

جان تری متهم است در دیدار چلسی و کوئینزپارک رنجرز در اکتبر سال پیش، به آنتون فردیناند توهین نژادپرستانه کرده است.

در نخستین روز از برگزاری دادگاه فردیناند به قاضی گفت حین بازی متوجه توهین نژاد پرستانه ای نشده بود.

اما پس از مسابقه، دوست دخترش ویدیویی از بازی را در سایت یوتیوب به او نشان می‌دهد و او به توهین نژاد پرستانه مدافع تیم ملی انگلستان پی می‌برد.

سوزان وایت وود، متخصص لب خوانی هم تایید کرده که مدافع چلسی الفاظ ناشایست به زبان آورده است.

جان تری پنج روز بعد از این اتفاق در بیانیه ای خطاب به فدراسیون فوتبال انگلستان گفته بود که با بازیکن تیم کوئینز پارک رنجرز درگیری لفظی داشته ولی به وی توهینی نکرده است.

وی در پی انتشار این ماجرای جنجال برانگیز، سمت خود را به عنوان کاپیتان تیم ملی انگلستان از دست داد.

اما دانکن پری، دادستان در جلسات روزهای گذشته دادگاه به این نتیجه رسید که جان تری “مستقیما توهین نژادپرستانه و فحاشی” کرده است.

کاپیتان پیشین انگلستان پیشتر به دادگاه گفته بود که وی صرفا آنچه را که تصور می کرد فردیناند خطاب به وی گفته، تکرار کرده است.

اما دادستان ادعا می کند که چنین نبوده است زیرا شواهدی وجود ندارد مبنی بر اینکه آنتون فردیناند، بازیکن کوئینز پارک رنجرز چنین کلماتی را به زبان آورده باشد.

از سوی دیگر جورج کارتر استیونسون، وکیل مدافع جان تری در دفاعیات خود گفت: “این پرونده مربوط به نژادپرستی نیست. دادستان در طول استنطاق از وی (جان تری) تایید کرد که او نژاد پرست نیست.”

وی افزود: “صرف نظر از اینکه این کلمات دقیقا چه بوده اند، یا اگر به باور جان تری تکرار کلماتی بوده اند که وی تصور می کرده آقای فردیناند خطاب به وی گفته است، این پرونده همین جا باید بسته شود.”

جان تری در طول دادگاه همواره تخلف با انگیزه نژادپرستانه را انکار کرده و گفته است که بابت ادعاهای مطرح شده بسیار “عصبانی و ناراحت” است.
 


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.