تبلتی انقلابی در راه است

۱۲م آذر ،

در رقابت آنهایی برنده می‌شوند که حامل ایده‌های برتر باشند و وقتی این ایده‌های برتر مربوط به سیاست‌های قیمت‌گذاری باشند، نباید روی موفقیت محصول مورد نظر حتی لحظه‌ای هم شک کرد.

به گزارش وبگردی باشگاه خبرنگاران، در رقابت آنهایی برنده می‌شوند که حامل ایده‌های برتر باشند و وقتی این ایده‌های برتر مربوط به سیاست‌های قیمت‌گذاری باشند، نباید روی موفقیت محصول مورد نظر حتی لحظه‌ای هم شک کرد.

مدت‌هاست که از گوشه و کنار می‌شنویم گوگل در حال کار روی تبلتی بسیار ارزان قیمت است؛ تبلتی ۹۹  دلاری که می‌تواند یک انقلاب واقعی را در بازار این محصولات به وجود آورد.

اکنون خبر می‌رسد شرکت ایسوس، سازنده تبلت پرطرفدار نکسوس ۷ در حال آماده سازی چنین تبلتی است؛ با این تفاوت که شاید دیگر خبری از گوگل نباشد، آیا آنها می‌خواهند حتی به همکار قدیمی خود خیانت کنند؟

* مشخصاتی وسوسه انگیز

شعبه آمریکایی شمالی ایسوس وجود چنین تبلتی را رد نکرده و این نشان می‌دهد ایسوس قصد دارد طی فرصتی مناسب با این محصول انقلابی خود را معرفی کند؛ شاید CES 2013 تبلت ایسوس در حال حاضر با اسم رمز ME172V شناخته می‌شود و براساس مشخصاتی که در پایگاه جی ال بنچ مارک ثبت شده از آندروید ۴٫۱ بهره می‌برد.

نمایشگر ۷ اینجی با وضوح ۱۰۲۴ در ۵۵۲ همراه با پردازنده نامشخص با فرکانس یک گیگاهرتزی و حافظه رم یک گیگابایتی از دیگر مشخصات محصول مخفی ایسوس خواهد بود. البته جالب‌ترین نکته دربارهٔ تبلت ایسوس وجود خشاب SD است که نبود آن به عنوان نقطه ضعف اصلی نکسوس ۷ یاد می‌شود.

* بهترین بهترین‌ها

در اوایل مهرماه بود که برای اولین خبر ساخت یک تبلت نکسوسی (برند انحصاری گوگل) با قیمت استثنایی ۹۹ دلار به گوش فروش بالای نکسوس ۷ که حسابی به دهان گوگل مزه کرده بود. مسئولان این شرکت را به فکر ساخت محصولی ارزان قیمت‌تر انداخت محصولی که می‌توانست حتی اپل را هم با چالش روبرو سازد در آن زمان گفته شده گوگل بار دیگر از ایسوس درخواست همکاری کرده و تبلتی شبیه به نکسوس ۷ را روانه بازار خواهد کرد که هرچند مشخصات فنی آن چندان فوق العاده نیست اما با قیمت ۹۹ دلاری مخاطبان بسیاری را به خود جذب می‌کند.

این خبر ازآن جهت خوشحال کننده بود که گوگل همیشه با قیمت ارزان محصولات قدرتمند را روانه بازار می‌کند. محصولاتی همچون نکسوس ۴ و یا حتی خود نکسوس ۷ که با داشتن قیمت‌های بی‌نظیر از امکانات سطح بالایی نیز برخوردار می باشند. در حال حاضر خبری از گوگل نیست اما به نظر می‌رسد همکار تایوانی آنها به تنهایی دست به ساخت محصول ارزان قیمت خود خواهد زد.

* رقابت نهایی

در حال حاضر نکسوس ۷ به همراه کیندل فایر به عنوان پرطرفدارترین تبلت‌های ۷ اینچی باار به حساب می‌آید البته نباید از اپل و آی‌پد مینی غافل شد که می‌تواند در بازار تبلت‌های ۷ اینچی هم خود را به عنوان صدر نشین معرفی کند. با این وجود که بسیاری معتقدند قیمت آی‌پد مینی در بازار تبلت‌های ۷ اینچی کمی غیر منطقی است اما نباید فراموش کنیم در بالای این محصول نام اپل به چشم می‌خورد که خود به تنهایی موفقیت یک محصول را تضیمن می‌کند.

در چنین بازار شلوغی تبلت ایسوس می‌تواند سرنوشت خیلی از شرکت‌های سازنده را عوض کرده و آنها را مجبور به ساخت محصولات ارزانتر کند. فراموش نکنیم اگر کیندل فایر نبود شاید هیچ‌گاه شاهد عرضه تبلت‌های ارزان قیمت با کیفیت مناسب نبودیم محصولی که نه فقط همرزمان آنها را در جبهه آندورید به جنب و جوش انداخت اپل برخلاف سلایق جابس عمل کرده و به سمت بازار تبلت‌های ۷ اینچی حرکت کند هنوز مشخص نیست آیا این تبلت به همکاری گوگل ساخته خواهد شد یا خیر اما حتی اگر جواب این سوال منفی باشد دلیلی بر نبود نکسوس ۹۹ دلاری نخواهد بود. در هر صورت وجود این تبلت‌ها می‌تواند اشخاص بیشتری را برای خرید این محصولات وسوسه کند.

منبع: روزنامه هفت صبح

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.