تبیین اندیشه های امام(ره) رسالت حوزه های علمیه است

جمعه ۱۲ خرداد – ۱۲:۲۱:۳۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

امام جمعه سمنان:

بزرگنمایی:  

 
خبرگزاری آریا-  نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان گفت: تبیین اندیشه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی امام خمینی(ره) رسالت امروز حوزه های علمیه به شمار می رود.
به گزارش خبر گزاری آریا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله سید محمد شاهچراغی ضمن گرامیداشت ایام عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: متاسفانه ما هنوز امام راحل را آن طور که باید و شاید نشناخته ایم و لذا جا دارد که حوزه های علمیه بیش از پیش به تبیین و ترویج اندیشه های آن بزرگمرد دوران در سطح جامعه بپردازد.
وی با تاکید بر لزوم ترویج گفتار و اندیشه امام (ره) در حوزه های علمیه گفت: به لطف الهی حوزه علمیه در تبیین و نشر اندیشه و گفتار امام خمینی (ره) پیشتاز است اما باید بیش از این ها در این عرصه کار و تلاش صورت گیرد.
عضو خبرگان رهبری همچنین با بیان این که امام خمینی (ره) الگویی جامع برای همگان در قرن اخیر بودند، ابراز داشت: همان طور که پیامبراکرم(ص) به فرمایش قرآن کریم برای همه بشریت اسوه حسنه بودند، امام (ره) نیز برای همه انسان ها چه روحانی و چه غیر روحانی اسوه و الگو به شمار می رفتند.
وی اضافه کرد: ایشان در ابعاد مختلف فضایل اخلاقی، عبادی، مسایل سیاسی و اجتماعی و … از جهات مختلف اسوه بود و توانست در قرن چهاردهم هجری یک تحول عظیمی را نه تنها در ایران بلکه در جهان ایجاد کند.
آیت الله شاهچراغی خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) در عرصه نظام ، تعلیم و تربیت ، اخلاقیات، جنبه های سیاسی، آینده نگری ، شجاعت و دوراندیشی و … الگویی کامل برای همگان و به ویژه حوزویان است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۳۱۱۳۱۵۲۴۷۵۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.