تجدید چاپ «سونات مهتاب» و «میراث» حسن شکاری پس از سال‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، چاپ سوم رمان «سونات مهتاب» در ۸ فصل به چاپ رسیده و داستان آن از این قرار است:

راوی – سپند – به قصد دیدار مهتاب زنی که ۱۰ سال قبل از تهران به پاریس مهاجرت کرده، راهیِ دیدار او می‌شود اما گیج و منگ در تعلیق وضعیتی نابهنجار و ناساز با رویاپردازیها و پندارها و باورهایش، همچون دیگر شخصیت‌های بسیار رمان که در موقعیتی ناگزیر در ارتباط با «دیگری» مهاجر، پناهنده، مطرود و سرگشته و شریک در این وضعیت مشترک بشری می‌شوند.

البته در پسِ داستان «سونات مهتاب» شهروند آلمانی، فرانسوی، یونانی، ترک، مجاری، یوگسلاویایی، روس و ایرانی همه در موقعیتی مشابه به تجربه تازه‌ای از زندگی می‌رسند و به مفهومی عمیق از وضعیت مشترک و به تقسیم سرگشتگی و تنهایی و انزوای خویش با «دیگری» می‌پردازند و در تکاپوی چیزی نجات بخش، روزگار می‌گذرانند اما روزگارشان بر مدار این وضعیتِ سخت دشوار می‌گذرد.

چاپ سوم کتاب «سونات مهتاب» در حالی از سوی انتشارات به‌نگار منتشر شده که چاپ‌های قبلی کآن در سالهای ۸۴ و ۸۵ و به ترتیب از سوی نشر علم و دامون چاپ شده بود. ویراست تازه این کتاب در ۲۹۱ صفحه، در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و با بهای ۵۸۰۰ تومان راهی بازار شده است.

از حسن شکاری همچنین ویراست تازه‌ای از کتاب «میراث» پس از ۱۴ سال دوباره منتشر شده است.

داستان این کتاب که روایتی است از سه دوره تاریخ معاصر ایران، درباره طرح یک پدرکشی است که ظرف ۲۴ ساعت در خواب و بیداری یک پدر و پسر می‌گذرد.

این کتاب ۹۵ صفحه‌ای هم در شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و با بهای ۳۲۰۰ تومان از سوی همین ناشر (به نگار) راهی بازار نشر شده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.