تجربه موفق بومی سازی تولید محصولات پروبیوتیک

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی /۰۷/۲۷
مدیرعامل شرکت فرآورده های مکمل زیست تخمیر گفت: محصولات پروبیوتیکی که امروز رونمایی شد، با روش جدیدتری نسبت به دیگر کشورها تولید می‌شود.
خانم سحر بهمنی در حاشیه رونمایی از پنج محصول پروبیوتیک در جشنواره کانون هماهنگی دانش و صنعت فرآورده های لبنی – تخمیری به خبرنگار ما گفت: ما ماده اولیه این محصولات را از ابتدای امر داخل کشور تولید کردیم و ثبت حقوق مالکیت فکری محصول را نیز انجام داده‌ایم.
وی افزود: محصولات فرموله شده بنا به ترکیب باکتری های داخل آن، برای سنین مختلف و برای همه اعضای خانواده یعنی کودکان، خانم ها و دیگر افرادی که دچار نقص در سیستم ایمنی بدن‌شان هستند، طراحی شده است.
مدیرعامل شرکت فرآورده های مکمل زیست تخمیر گفت: نام این پنج فرآورده پروبیوتیک و مکمل خوراکی ژلی لاکت ویژه سالمندان، لاکتوفم ویژه بانوان، سمیلاکت ویژه نوجوانان و افراد بزرگسال و کیدی لاکت ویژه کودکان است.
خانم بهمنی با بیان اینکه فرآورده های پروبیوتیک به دو شکل فرآورده های لبنی و مکمل های دارویی عرضه می‌شود، گفت: تعداد سلول های موجود در محصولات دارویی نسبت به فرآورده‌های لبنی بیشتر است.
بهمنی با بیان اینکه پروبیوتیک، باکتری های فعال در بدن افراد است که به دلیل رژیم های غذایی و استرس ها و مشکلات به تدریج از بین می رود، گفت: کار پروبیوتیک ها به نوعی تحریک سیستم ایمنی بدن است و دفاع عمومی بدن به خاطر وجود این باکتری هاست.
صدا و تصویر دارد


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.