تجلیل از «فروزش» در فرهنگسرای ارسباران

جام جم آنلاین: در نخستین «شب سپاس» باشگاه فیلم تهران از چهار دهه فعالیت هنری ابراهیم فروزش در حوزه سینمای کودک و نوجوان اول تیرماه در فرهنگسرای ارسباران تجلیل می شود.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از فرهنگسرای ارسباران، «ابراهیم فروزش» فارغ التحصیل رشته کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک است و فعالیت هنری اش را از سال ۱۳۴۹ در مرکز سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد.

شروع فعالیت سینمایی او در سال ۱۳۵۲ با نوشتن فیلنامه فیلم کوتاه «سیاه پرند»بود. فروزش نخستین فیلمش را با نام «کلید» در سال ۱۳۶۵ کارگردانی کرد.

وی نامزد لوح زرین بهترین کارگردانی برای فیلم کلید در پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر، برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم دوم برای فیلم «خمره» در دهمین دوره جشنواره فیلم فجر، دومین فیلم سال برای فیلم «کلید» در پنجمین دوره منتخب نویسندگان و منتقدان (بهترین های سال) و آخرین ساخته وی فیلم «شیر تو شیر» در جشنواره فیلم کودک اصفهان مورد تحسین قرار گرفت.

همچنین قرار است در این مراسم ضمن تجلیل از این کارگردان کهنه کار سینمای کودک یکی از آثار برگزیده­ وی نیز به نمایش درآید.

تاکنون دو فیلم «سنگ اول» و «شیر تو شیر» به کارگردانی فروزش در باشگاه فیلم تهران به نمایش در آمده است.

علاقمندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان جلفا مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های ۲۰-۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.