تجلیل شورای المپیک آسیا از برترین های قاره / حمید سوریان در جمع ۱۰ ستاره آسیا

شورای المپیک آسیا از حمید سوریان کشتی گیر طلایی ایران در بازیهای المپیک لندن و ۹ نفر از ورزشکاران برتر مرد قاره آسیا در بازیهای المپیک ۲۰۱۲ لندن به عنوان ستارگان آسیا طی مراسمی تجلیل خواهد کرد.
حمید سوریان با طلای خود در بازیهای المپیک لندن تاریخ جدیدی را برای کشتی فرنگی ایران رقم زد.در سایت شورای المیک آسیا ضمن اشاره به افتخارات حمید سوریان کشتی گیر سبک وزن فرنگی ایران آمده است: این کشتی گیر ارزنده ایرانی در بازیهای المپیک لندن بعد از شکست تمامی رقبای خود از کشورهای مختلف به فینال راه یافت تا در این مرحله “روشن بایرام‌اف” نماینده آذربایجان را در دو تایم پیاپی با اقتدار شکست دهد تا مدال طلای وزن ۵۵ کیلو گرم فرنگی مردان را در المپیک ۲۰۱۲ تصاحب کند.
در واقع مدال طلای سوریان نخستین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی ایران و اولین مدال کشتی فرنگی ایران بعد از ۴۰ سال است که باید آنرا نقطه عطفی در تاریخ حضور کشتی ایران در بازیهای المپیک دانست.کشتی گیر ۲۶ ساله ایرانی که متولد ری است به سایت شورای المپیک می گوید: امیدوارم هر ورزشکاری که بعد از مسابقات به خانه اش باز می گردد با موفقیت خود، مردم کشورش را خوشحال کند و لبخند را بر لبان آنها زنده کند. من خوشحالم که ما مردم خوبی داریم چون هر وقت که از رقابتهای بین المللی باز می گردیم این مردم عزیز بخوبی از قهرمانان خود استقبال می کنند.
سایت شورای المپیک آسیا در خصوص مبارزات سوریان و چگونگی ورود وی به کشتی می نویسد: سالن اکسل این مرد ۱۶۹ سانتی متری را که ۵ عنوان قهرمانی جهان را دارد و بخوبی از تجربیات خود در مبارزاتش استفاده می کند فراموش نخواهد کرد. وی در المپیک ۲۰۰۸ مقام پنجم را بدست آورده و ورزش را از سال ۱۹۹۸ شروع کرد چرا که پدرش کشتی را دوست داشت و برادرانش هم کشتی گیر بودند.
به نقل از سایت شورای المپیک آسیا،حمید سوریان از حاج عبدالله زارع به عنوان نخستین مربیان خود یاد کرده که تاثیر بسزایی در ورود وی به ورزش کشتی داشته است.به همین منظور از سوی شورای المپیک آسیا از حمید سوریان چهره درخشان کشتی فرنگی ایران و ورزش آسیا که با طلای خود درخشش بسیار خوبی در المپیک لندن داشت و بعد از ۴۰ سال ایران را در کشتی فرنگی صاحب مدال کرد در کنار ۹ ورزشکار مرد و ۱۰ ورزشکار زن آسیایی که در بازیهای المپیک ۲۰۱۲ خوش درخشیدند تجلیل به عمل خواهد آمد.
از بین ۱۰ ورزشکار برتر مرد آسیا(ستارگان آسیا) نام یک ایرانی دیگر هم طی روز های آتی از سوی شورای المپیک آسیا اعلام خواهد شد.از سوی هیات رئیسه شورای المپیک آسیا و شیخ احمدالفهد الصباح به عنوان رئیس OCA و ANOC به ستارگان ورزش قاره آسیا طی مراسمی که در حاشیه اجلاس مجمع عمومی این شورا ( ۱۶ آبان ماه سالجاری در ماکائو) برگزار می شود تندیس و کاپ تقدیم خواهد شد.
 

۲۵۱ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.