تجمع کارگزاران مخابرات روستایی مقابل مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، جمعی از کارگزاران مخابرات روستایی سراسر کشور صبح روز یکشنبه با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای قانون مجلس در خصوص پرداخت حق بیمه خود شدند.

براساس این گزارش تجمع کنندگان که تا ساعت ۸ بامداد بیش از ۵۰ نفر بودند مدعی هستند سابقه کاری آنان دو تا ۲۷ سال است اما ماهانه ۱۸۰ هزار تومان حقوق می‌گیرند و با وجود مصوبه مجلس مبنی بر اینکه از دی ماه سال ۸۸ باید از سوی مخابرات بیمه می‌شدند، حق بیمه‌ای برای آنان پرداخت نشده است.

تجمع کنندگان که با علیرضا محجوب نماینده تهران و دبیرکل خانه کارگر صحبت می‌کردند در اظهاراتشان خواستار عقد قرارداد مستقیم با مخابرات برابر قانون کار و واریز حق بیمه خود از ۲۱/۱۰/۸۸ تا امروز شدند.

آنان همچنین خواستار لغو شرکت‌های پیمانکاری و واسطه‌ای هستند.

به گفته یکی از تجمع کنندگان شرکت مخابرات علاوه بر اینکه حق بیمه کارگزاران مخابرات روستایی را پرداخت نمی‌کند بلکه در نظر دارد قراردادی با آنها ببندد که در طی آن ۲ ساعت در روز به کار اشتغال داشته باشند.

به گزارش مهر، در بهمن سال ۸۸ قانون بیمه کارگزاران مخابرات روستایی از سوی رئیس مجلس ابلاغ شد.

در ماده واحده این قانون آمده است: دولت مکلف است ضمن درج در بودجه سال ۱۳۸۹ کل کشور، حق بیمه کلیه کارگزاران مخابرات روستایی (از هر نوع بیمه) را براساس دوره کارگزاری، نسبت به سنوات کارکرد آ‌نان که بابت آنها بیمه پرداخت نشده است، بر مبنای سهم کارفرما و صرفاً ‌بابت حق بیمه از محل بودجه سال ۱۳۸۹ کشور و حداکثر تا پایان سال مذکور پرداخت کند. این پرداخت مشمول جریمه تاخیر نمی‌شود و از هر نوع جریمه‌یا معاف است. هر نوع پرداخت بابت خدمات این کارگزاران بعد از واگذاری در بورس بر عهده شرکت طرف قرارداد با آن کارگزاران است.

قانون فوق در جلسه علنی روز یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۸ تصویب و در تاریخ ۱۲/۱۰/۱۳۸۸ از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شد. پیش از این مصوبه مذکور مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود.

به گزارش مهر بررسی درخواست جمعی از نمایندگان برای اعمال ماده ۲۳۳ آیین نامه داخلی مجلس در خصوص عدم اجرای بیمه کارگزاران مخابرات روستایی به هیات رئیسه مجلس ارایه شده است و در دستور کار هفته جاری مجلس قرار دارد.

بر اساس این گزارش ماده ۲۳۳ آیین نامه داخلی مجلس تصریح دارد در صورتی که گزارشی در خصوص تخلفات دستگاه‌ها و نهادها در مجلس مورد تایید نمایندگان قرار گیرد برای رسیدگی قضایی به قوه قضائیه ارجاع می‌شود.


MehrNews Rss Feed

تا این لحظه ۱۷نظر ثبت شده
  1. صالح:

    سلام کارگزاران روستایی نیستند کارگزاران شرکتی هستند روستاییها فرق می کنند

  2. محمد مهدی لطفی:

    اینجانب قدرت اله لطفی حدودا” سه سال از ۷۸الی ۸۰ با اداره مخابرات بیجار همکاری نمودهام اما متاسفانه اداره مذکور با نادیده گرفتن قانون کار حق وحقوق و بیمه راپرداخت ننموده وازطریق اداره کار وتعاون اقدام نموده ام . منتظر نتیجه تجدید نظر می باشم.

  3. علی بن علمدار (ابوقاسم نیک ابادی):

    چه شیرین و لذتبخش بود اون هشت سال دفاع مقدس با اون هزار کیلومتر طول جغرافیایی جبهه اش در قیاس با این سالهای پر از امنیت و حق کشی.فکر نکنم در تمامی قرنهای گذشته به اندازه ی این سالها در کشورمان به صراحت قوانین نقض شده باشد.
    پیر شده ی وزارت ناسپاس ارتباطات.

  4. ناشناس:

    تجمع اعتراض آمیز کارگزاران مخابرات روستایی در حالی صورت می گیرد که به گفته مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین الملل مخابرات ایران، این شرکت در اواخر سال گذشته به یکی از شرکت های زیرمجموعه خود دستور داد تا با کارگزاران روستایی که تعداد آنها ۵ هزار و ۹۰۰ نفر می باشد قرارداد کاری امضا کند.

    داود زارعیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، افزود: این در حالی است که تا اواخر فروردین ماه سال جاری با ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از کارگزاران روستایی قرارداد منعقد شده است.

    وی با اشاره به مصوبه مجلس در سال ۱۳۸۷ مبنی بر پوشش بیمه ای کارگزاران روستایی، گفت: این مصوبه به دلیل آنکه محل اعتبار آن مشخص نشده بود با مخالفت شورای نگهبان مواجه شد اما مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب کرد بیمه سال های گذشته کارگزارن روستایی از سوی دولت پرداخت شود.

    مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین الملل مخابرات ایران با بیان اینکه حدود یک هزار و ۳۰۰ نفر از کارگزاران روستایی هنوز برای انعقاد قرارداد به شرکت مخابرات مراجعه نکرده اند، گفت: این افراد در درخواستی غیرقانونی خواهان قرارداد مستقیم با شرکت مخابرات هستند در صورتی که این امکان پذیر نیست چراکه شرکت مخابرات یک شرکت مادر تخصصی است و با کمتر از تنها یکهزار نفر نیرو مدیریت و اداره می شود.

    وی با تاکید بر اینکه عمده سهامداران شرکت مخابرات ایران بخش خصوصی هستند، گفت: شرکت مخابرات ایران تمام نیروی انسانی خود در سراسر کشور را که در حال حاضر حدود ۲۸ هزار نفر می باشند از طریق شرکت خدمات اول به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه خود تامین و اداره کرده است.

    مدیرکل دفتر روابط عمومی و امور بین الملل مخابرات ایران تصریح کرد: شرکت مخابرات ایران همین امروز آمادگی دارد که با یک هزار و ۳۰۰ نفر از افراد باقی مانده کارگزاران مخابرات روستایی قرارداد امضاء کند.

  5. م-ن:

    ما حدود سی هزار نفر کارگر و کارمند که در قالب شرکتهای پیمانکاری در مخابرات کار می کنیم نمی توانیم برای نمایندگان رای جمع کنیم یا مرکز روستایی را ستاد انتخاباتی نمایندگان کنیم تا بتوانیم نمایندگان را همراه خود کنیم تا قانونی وضع کنند بی سابقه که هم شورای نگهبان را دور بزند و هم قانون کار ؟!!
    پس شما ادامه بدهید تا ما هم به نوایی برسیم .

  6. پرویز:

    من حود کارگز ار مخابرات هستم من اگر اونجا بودم می رفتم جلوی مجلس خواستار حقوق از دست رفته خودم میشدم الان حدود چهار ماه است از قراردادی که با همراه اول مخابرات بسته ایم حق بیمه ما را شرکت همراه اول ومخابرات به حساب بیمه واریز نکرده

  7. رمضانی:

    سلام:ماکارگزاران روستایی چند سال است بامخابرات شهرستان خمین قراردادبستیم ازمردادحقوق که ندادن به مادیگه قراردادبامانبسته وهربارهم به مسولین مخابرات شهرستان خمین مراجعه میکنیم جواب درست وحسابی نمیدهندحالا که رفتیم بیمه که نمیکنند هیچ میگن دوست داریدبریدنمیخواید نریدسرکاربه ما ربطی نداردپس تکلیف ماچیه حقوق این چند ماه که رفتیم سرکارازکی بگیریم لطفا رسیدگی کنید.

  8. سهیلی:

    سلام
    چرا مخابرات قانون تصویب شده مجلس و شورای نگهبان و مصلحت نظام را اجرا نمیکندالان ما از اول سال ۹۴ تا الان که پایان سال ۹۴ هست حقوق نگرفته ایم ایا این همان عدالت اجتماعی است شما به دین،به قران، به چه که قبول دارین یه کم هم بفکر خانوادهای ما باشید
    سهیلی از خرم اباد

  9. نا شناس:

    با سلام .وقتی کارگزار مخابر ات برای گرفتن نان خالی خانواده اش مشکل داشته باشد … شاهد تبعیضهای بی اندازه وبی عدالتی ها باشد و برای دفاع از حق مسلم خود هیچ چیز نگوید .به نام اسلام ظلم کردن کار درستی نیست .۱۵سال از بهترین روزهای عمر خود را به امید فردایی بهتر با وعده و وعیدهای توخالی بعضی ز مدیران که فقط گویا خودشان توی دنیا زن وبچه دارند وباید از سرو ته همه جا برای کاهش هزینه شرکت مخابرا ت بزنن تا حقوق ماهیانه مثلا یک مدیر عامل شرکت مخابرات ۸۰۰۰۰۰۰۰ریال بشه .ولی اگر زن و بچه کارگزار از گرسنه گی ازبین بروند هم اشکال نداره .بعد ۱۵سال خدمت جلوی مجلس نروند پس کجا …بروند.؟شما رو به هر دینی که پرستش می کنین .دنیا که تموم میشه ولی اگر اعتقاد به دنیای دیگری دارین یه فکری هم به حال ما …خدای نکرده ماهم ایرانی هستیم .اگر بخوام بنویسم به اندازه ۱۵سال حرف و مطلب دارم ..ولی عاقلان را اشاره ….

  10. گلبهار:

    شمابه خدابه فکرکارگزارهای آی سی تی روستایی باشید صبح تا شب جون میکنیم نه حقوق نه بیمه وغیره

  11. نظرم این تجمع اشتباه بوده وبهتری راه حل تامل وهمکاری با مخابرات می باشد:

    با تشکر

  12. خدارحم کهرازهی:

    باعرض سلام وادب وضعیت شغلی پیمانکاران مراکز روستایی در اینده چگونه می باشد وایا قراداد جدید تنظیم گردیده است لطفا اخرین اخبار وضعیت پیمانکاران رادر سایت مبذول فر مایید باتشکر واحترام فراوان از مسولین محترم مخابرات

  13. انور شهدادزهی:

    با عرض سلام و احترام. انور شهدادزهی کارگزار مرکز مخابراتی روستای کهن مگار از توابع شهرستان مهرستان زابلی می باشد. که بنده بمدت ۲۳ سالدارم در این مرکز مشغول بکارم . تا حالا شرکت مخابرات مرا بیمه نکرده است دوم از خق و خقوق ثابتی بر خوردار نیستیم سوم خقوق چهار ماه یعنی دریافتی چهار ماه ما شده ۱۶۸۰۰۰ هزار تومان بیشتر نبوده است اخر با این خقوق جکار بکنم انصاف کجا رفت عدالت جه شد. الان ما کار گزاران مخابراتی فعلا بدون قرارداد و بدون خقوق برای مخابرات کار می کنیم . در حال حاضر تمام کار گزاران مخابراتی با این همه شکایات و جلسات پی درپی در تهران واین همه تجمعات باز هم هیچ گونه جوابی از شرکت مخابرات نگرفته ایم.الان باید دولت محترم جمهوری اسلامی ایران گام اول را بگذارد واین شرکت مخابرات را تحت فشار قرار بدهد تا خق ما پیمانکاران مخابراتیضایع و از بین نرود .از همکاری شما دولت محترم متشکریم. انشاه الله

  14. محسن نعمتي:

    باسلام شرکت مخابرات مراکز و دفاتر مخابرات و آی سی تی روستاهای شهرستانهای شرق استان تهران را یک و نیم سال است که تعطیل کرده و کارگزاران مربوطه رابیکار نموده(۱۰۰نفر)و روستائیان را از خدمات آن محروم نموده است.انشاءالله این روستاهاهم باز شوندبااقدام مسئولین محترم مربوطه۰۹۱۹۳۰۴۳۹۰۳نعمتی

  15. جعفر محمدي:

    با سلام کارگزاران مخابرات روستایی بدون بیمه بدون مزایا با حقو ق ۲۰۰تومان که ۱۰۰تومان انرا به برق مصرفی مرکز می پردازند وخرابی همه چی به عهده کارگزار است ایا این عدالت است

  16. ناشناس:

    ما کار گذاران مخابرات روستایی یک روز هم ارامش شغلی نداشته ایم بشتر از همه دارات کار می کنیم با بیشترین بازدهی اما به ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی عده ایی که این نظام قبول ندارند بعنوان نفاق ظلم می کنند نا گفته نماند ماهمه کار گذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مثل ناموسمان برایش ازش قایل هستیم

  17. مریم:

    باسلام خب هیچ یک از مسئولین محترم به فکر ما کار گزاران مخابرات نیستن اگه بودن تا الان صد بار بیمه می کردند. من خودم الان ۱۰ سال کار می کنم اخه خدا رو خوش مییاد که تا الان بیمه نشدم چرا به خاطره چی بیمه نمی کنند جواب ندارن بکن

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.