تجمل‌گرایی و اسراف دور از سبک زندگی دینی است

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

55-166.jpg

یک نویسنده و محقق با بیان این‌که «خیلی از اصول زندگی ما برگرفته‌ از اسلام است» گفت: ما مسلمان هستیم ولی یکسری از مسائل مانند تجمل‌گرایی و اسراف که iبه دور از سبک زندگی دینی است وارد زندگی و آداب و رسوم ما شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد ابوطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تجمل‌گرایی از جمله مسائلی است که اسلام شدیدا آن را منع کرده، ولی در جامعه حال حاضر ما این امر iبه وفور دیده می‌شود.

وی با اشاره iبه نقش نویسندگان، حوزویان، دانشگاهیان و سایر اشخاص جامعه که در ترویج سبک زندگی دینی نقش مهمی دارند، تصریح کرد: ما باید همه مسائل دینی را مورد تحقیق و بحث و بررسی قرار دهیم و iبه طور کلی تعالیم اسلامی را iبه عنوان یک تابلو جلوی خود گذاشته و مطابق آن عمل کنیم.

این استاد دانشگاه با بیان این‌که «ما باید حد و مرز اسلام را بشناسیم و رعایت کنیم» عنوان کرد: ما در اکثر مجالسمان اسراف بسیاری داریم که ریشه در تجمل‌گرایی دارد و از سوی اسلام شدیدا رد شده، بنابراین باید برای اجرای این مفاهیم آن را در فرهنگ جامعه جا بیندازیم.

وی با بیان این‌که «برای اجرای سبک زندگی دینی باید نیازهای جامعه را مد نظر داشته باشیم» افزود: تا جایی که امکان دارد زندگی اسلامی را مطابق با نیازهای روز بیان کنیم و برای اجرای آن همه اقشار جامعه نقش مهمی دارند.

وی در پایان گفت: در جامعه‌ای که قوانین و مفاهیم اسلامی درست بیان شود هم می‌توان مسائل روز و پیشرفت‌های دنیا مدرن را داشت و هم مقید iبه قوانین اسلام بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.