تحریم صنایع نفتی ایران بهترین فرصت برای خودکفایی کشور است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه صنایع پترو‌شیمی ایران توسط دولت آمریکا بهترین فرصت برای خودکفایی اقتصاد کشور و فرونشاندن هژمونی آمریکا است.

احمدرضا دستغیب نماینده مردم شیراز در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تحریم صنایع پتروشیمی ایران توسط آمریکا گفت: این اعمال تحریم‌ها بهترین فرصت برای خود کفایی کشور و کاهش وابستگی به این محصول استراتژیک است.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران با اتکا به توان متخصصان داخلی خود در تولید قطعات و نحوه ورود به تجارت بین‌الملل می‌تواند با فرو نشاندن هژمونی پوچ  آمریکا عمل کند، افزود: با توجه به امکان تحقق خودکفایی ایران در صنابع پتروشیمی در شرایط سخت باید گفت که بومی‌شدن صنعت پتروشیمی در شرایط سهل محقق نمی‌شود و قطعا می‌توان از این تحریم‌ها در جهت بهبود شرایط استفاده کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی همچنین اضافه کرد: در شرایط کنونی و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا،‌ تحریم ایرن برای جلب نظر لابی‌های صهیونیستی و تامین منابع مالی به عنوان پشتوانه انتخاباتی و بهره‌برداری رسانه‌ای از صهیونیست‌ها صورت گرفته است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تشدید عناد و کینه‌توزی آمریکا نسبت به نظام جمهوری‌اسلامی‌ایران و به تبع آن افزایش تحریم‌ها در ماههای اخیر برای راضی نگه‌داشتن لابی‌های صهیونیستی است.
انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

تا این لحظه ۲نظر ثبت شده
  1. عاشقان تحریم:

    ما الان تمام محصولات آمریکایی رو که زمان شاه در ایران ساخته و مونتاژ میشد با بهترین کیفیت جهانی در حال ساخت و طراحی هستیم !!!!!!!!!!!!! فقط به لطف تحریم های ۳۰ ساله بوده. یادتون نره

  2. شیر خشک بحث روز:

    بی خیال تحریم ما خودکفا شدیم الان . شیر خشک از خارج نمی آوریم عشق است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.