تحریم های غرب علیه ایران را باید به فرصت تبدیل کرد

یک کارشناس مسایل سیاست خارجی گفت: ما باید به تحریم ها به دید یک فرصت نگاه کنیم تا بتوانیم به موفقیت های مناسب دست یابیم.

ابوتراب علیرضایی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اعمال تحریم های غرب علیه کشورمان اظهار داشت: طی ۳۳ سال گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کشورمان همواره با تحریم ها و توطئه های فراوانی روبرو بوده اما ملت ایران با صبر و پایداری تمام این فتنه ها را خنثی کرده است.

وی با اشاره به مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ تصریح کرد: تا زمانیکه غرب سیاست فشار و مذاکره را دنبال کرده، مذاکرات به نتیجه ای نخواهد رسید و مقامات کشورمان از حقوق هسته ای خود کوتاه نخواهد آمد.

این محقق و پژوهشگر مسایل سیاست خارجی افزود: دولتمردان آمریکایی و برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا این تصور غلط را دارند که افزایش تحریم ها موجب می شود تا ایران از مواضع به حق خود عقب نشینی کند.

علیرضایی، با اشاره به ادامه روند مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ بیان کرد: تداوم تحریم ها هم زمان با تمایل برای ادامه مذاکرات یک نوع پارادوکس به این معنا است که کشورهای غربی به پیروی آمریکا به دنبال توافق و حل موضوع هسته ای ایران بوده اما در عمل به گونه دیگری هستند که این یک تعارض آشکار است.

انتهای پیام/س۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.