تحرکات ضد انسانی غرب در سوریه به بهانه دموکراسی، ادعای دورغین است

۳ م دیماه ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین و حزب الله به دلایل منطقی و عقلانی از سوریه حمایت می‌کنند و افکار عمومی جهان این را می‌دانند که ایجاد دموکراسی در سوریه ازسوی کشورهای غربی تنها یک ادعای دروغین است.

مصطفی قوام در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به بحران سوریه و کشتار ملت سوریه به دست معارضین سوری گفت: حفظ منافع رژیم غاصب صهیونیستی سیاستی است که غرب به ویژه آمریکا همواره در منطقه خاورمیانه به دنبال آن بوده، بنابراین به هر نحوی با هرگونه مبارزه علیه رژیم جعلی صهیونیستی ایستادگی می‌کند.

وی افزود: سوریه از دیرباز در راه مبارزه با استکبار و حملات رژیم غاصب صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین کمک کرده است، بنابراین حامیان این رژیم جعلی به فکر تضعیف این کشور و در نتیجه رسیدن به اهداف شوم خود در منطقه می باشند.

قوام با اشاره به نقش کشورهای غربی در سازمان‌دهی گروهک‌های تروریستی در سوریه تصریح کرد: کشورهایی نظیر آمریکا و انگلستان در ظاهر و در سطح بین المللی ادعای مبارزه با متجاوزین و مزدوران دولت سوریه را دارند اما در واقع با سازمان‌دهی، مجهز کردن و در اختیار گذاشتن امکانات نظامی گروه‌های تروریستی نظیر القاعده، پشتیبان اصلی و اداره کننده برنامه‌های این گروهک‌ها می باشند.

این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: غرب تصور می‌کرد که می‌تواند به اهداف شوم خود در کوتاه مدت و میان مدت در سوریه دست یابد، اگرچه با گذشت بیش از یک سال و با تخریب زیر ساخت‌ها، به خطر انداختن امنیت و متحمل کردن هزینه‌های غیر قابل جبران به این کشور هنوز نتوانسته به اهداف خود دست یابد.

قوام همچنین با اشاره به کشورهای تاثیر گذار در بحران سوریه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران، روسیه، چین و حزب الله به دلایل منطقی و عقلانی از سوریه حمایت می‌کنند و افکار عمومی جهان این را می‌دانند که ایجاد دموکراسی تنها در سوریه از سوی کشورهای غربی ادعای دروغین است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: در روزهای آتی شاهد انتخابات آزاد در سوریه خواهیم بود و تنها باید ملت سوریه برای سرنوشت کشورشان تصمیم گیری کنند،  بنابراین آنها باید با هوشیاری و قوت و قدرت مانع از هرگونه دخالت کشورهای خارجی در امور داخلی خود شوند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.