تحریم‌ها علیه کشورمان عاملی برای خودکفایی است

۳ م دیماه ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اعمال تحریم بر علیه جمهوری اسلامی ایران ممکن است در کوتاه مدت به ضرر کشورمان باشد اما در دراز‌مدت آثار تخریبی برای اعمال‌کنندگان آن دارد و سبب خودکفایی ملت ایران می گردد.

جواد منصوری در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به تحریم‌های تازه اتحادیه اروپا علیه کشورمان گفت: تشدید مشکلات اروپا و آمریکا در عرصه بین الملل و نگرانی آنها نسبت به آینده خود سبب شده که غرب نتواند به سادگی از بحران‌های اقتصادی خود عبور کند چرا که قیام علیه نظام سلطه نشانه رشد اسلام‌گرایی در جهان بوده لذا تحریم جمهوری اسلامی ایران که حامی قیام‌های ضد استکباری است امر طبیعی به حساب می‌آید.

این کارشناس سیاست خارجی در ادامه اظهار داشت: اگر جمهوری اسلامی ایران اعتبار، نفوذ و اقتدار لازم در جهان را نداشت قطعا چنین اقداماتی، علیه کشورمان انجام نمی‌شد چرا که غرب نگران اقتدار روز افزون کشورمان در عرصه بین الملل است لذا با مدیریت صحیح می‌توانیم تحریم‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.

منصوری با بیان اینکه باید اشتباهات و معایب خود را شناسایی کنیم، افزود: هر از چند گاهی خبرهای از سوی کشورهای غربی منتشر می‌شود مبنی بر اینکه تحریم‌ها اهداف ما را تأمین نکرده و ایران توانسته تحریم‌ها را دور بزند بنابراین بسیار نباید از اقدامات آنها در تحریم کشورمان نگران شویم.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان ضمن تأکید بر اینکه ایران باید از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کند تا از وابستگی به فروش نفت و گاز نجات پیدا کند، خاطرنشان کرد: اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان ممکن است در کوتاه مدت ضررهایی داشته باشد اما در دراز‌مدت آثار تخریبی برای اعمال‌کنندگان آن خواهد داشت لذا تحریم ها هیچ تاثیری بر اراده و عزم ملت ایران در رسیدن به پیشرفت‌ها نخواهد داشت.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.