تحریم کامل ایران توسط آمریکا در حال تدوین / تلاش برای توقف صادرات گاز ایران به ترکیه

۰۸م آذر ،

مجلس سنای آمریکا با اعلام بررسی تحریم‌های تازه اقتصادی علیه ایران با هدف توقف برنامه غنی‌سازی اورانیوم، تاکید کرد: تحریم‌های تازه به «بازی طلا در قبال گاز» ترکیه پایان می‌دهد.

به گزارش نامه به نقل از رویترز، مجلس سنای آمریکا از اعمال بسته تحریم‌های تازه با هدف توقف صادرات گاز ایران به ترکیه و توقف برنامه غنی‌سازی اورانیوم تهران خبر داد.

یکی از سناتورهای ارشد مجلس سنای آمریکا در جلسه روز -سه‌شنبه- با اشاره به اینکه ایران در قبال صادرات گاز به ترکیه به سبب تحریم‌ها از این کشور طلا دریافت می‌کند، اعلام کرد: تحریم‌های تازه آمریکا به «بازی طلا در قبال گاز» ترکیه پایان می‌دهد.

اعضا و معاونان مجلس سنای آمریکا در جلسه روز سه‌شنبه اعلام کردند بسته تازه تحریمی علیه تهران با هدف کاهش میزان تبادل تجارت جهانی با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های انرژی، حمل و نقل دریایی و مواد معدنی صورت می‎‌گیرد.

تنظیم پیش‌نویس تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران در حالی است که مجلس سنای این کشور به شدت تحت فشار یافتن راه‌حلی برای کاهش کسری بودجه، تنظیم لایحه سیاست دفاعی و دیگر موضوعات حال حاظر آمریکا است.

در ادامه گزارش رویترز آمده است که هدف از تحریم‌های تازه تحت فشار قرار دادن ایران برای توقف تلاش‌ها برای غنی‌سازی اورانیوم در سطح بالا است.

این در حالی است که ایران بارها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده است.

«رابرت منندز» و «مارک کرک» سناتورهای دموکرات مجلس سنای آمریکا که کار تنظیم بسته تحریم‌های تازه علیه تهران را بر عهده دارند اعلام کردند که بر اساس این تحریم‌ها، بانک‌های خارجی که مسولیت رسیدگی به بخش گسترده‌ای از معاملات صنعتی از جمله حمل‌ونقل، بنادر، کشتی‌سازی وانواع بیشتری از انرژی در مقابل ایران را بر عهده بگیرند مجازات می‌شوند.

این بسته تحریمی همچنین انجام معاملات مالی با هر شخص و یا سازمانی که نام آن در لیست سیاه آمریکا در زمینه ارتباط با دولت ایران قرار دارد، ممنوع می‌شود.


خبرگزاری انتخاب |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.