تحصیل بیش از یک میلیون دانش آموز در نخستین سال استقرار پایه ششم ابتدایی

فاطمه قربان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: نظام آموزشی ۳، ۳ ،۶ از سال تحصیلی آینده – ۹۱ و ۹۲- اجرا خواهد شد که براساس آن پایه ششم ابتدایی جایگزین پایه اول راهنمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود فضاهای آموزشی در پایه ششم از ۲۵۰ کلاس به ۳۰۰ هزار کلاس درس افزایش یابد.

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش به محتوای کتاب های درسی این پایه اشاره کرد و گفت: در پایه ششم ابتدایی علاوه بر کتاب هایی که در پایه پنجم ابتدایی تدریس می شود، دو کتاب تفکر و پژوهش و کار و فناوری نیز اضافه شد.

قربان ادامه داد: در پایه ششم ابتدایی کتاب های درسی ادبیات فارسی، ریاضی، علوم، مطالعات اجتماعی، آداب زندگی، دینی و اخلاق، قرآن، تربیت بدنی و هنر ارایه می شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش توضیح داد: محتوای کتاب های پایه دوم ابتدایی نیز تغییر کرده و کتاب های این پایه ادامه دروس پایه اول ابتدایی بوده به گونه ای که کتاب های درسی پایه اول و دوم به یکدیگر پیوستگی دارد و همسو با یکدیگر هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کتاب های پایه دوم تغییر محتوایی و کتاب های پایه ششم ابتدایی جدید التالیف است، گفت: در سال تحصیلی آینده کتاب سایر پایه های ابتدایی نیز تغییری نداشته است.

قربان ادامه داد: سال تحصیلی جدید- ۹۲-۹۱- با حضور شش میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز ابتدایی در ۳۰۰ هزار کلاس درس آغاز می شود.

این مقام مسوول در وزارت آموزش و پرورش افزود: پیش بینی می شود درسال تحصیلی آینده در پایه اول ابتدایی شاهد حضور یک میلیون و ۲۵۰ هزار نوآموز باشیم.

اجتمام**۹۱۰۵**۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۷۶۳۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.