تحقق اهداف جنبش عدم تعهد در گرو مشارکت اعضاست

تحقق اهداف جنبش عدم تعهد در گرو مشارکت اعضاست

جام جم آنلاین: رئیس‌جمهور با اشاره به سابقه زیمبابوه در ریاست بر جنبش عدم تعهد اظهار کرد: ایران باید در اداره جنبش عدم تعهد در دوره ریاست خود از تجارب زیمبابوه استفاده کند؛ چرا که موفقیت و نیل به تحقق اهداف این جنبش در گرو مشارکت و همفکری همه اعضاست.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی‌نژاد بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) در حاشیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد در دیدار با رابرت موگابه، رئیس‌جمهور زیمبابوه با ابراز خشنودی از دیدار با وی سطح روابط این کشور را مطلوب توصیف کرد و گفت: ایران و زیمبابوه باید توافقات و تفاهم‌های صورت گرفته برای همکاری در عرصه‌های اقتصادی را هر چه بیشتر و سریعتر اجرایی کنند تا با گسترش روابط اقتصادی دو کشور روابط سیاسی دوجانبه نیز تعمیق شود.

احمدی‌نژاد شرکت رئیس‌جمهور زیمبابوه در اجلاس سران جنبش عدم تعهد را فرصتی مناسب برای مذاکره مقامات دو کشور برای تسهیل و رفع موانع اجرای پروژه‌های مشترک این دو کشور دانست.

احمدی‌نژاد با اشاره به سابقه اداره جنبش عدم تعهد از سوی زیمبابوه اظهار کرد: زیمبابوه تجارب خوبی در اداره جنبش عدم تعهد دارد که لازم است ایران در دوره ریاست خود بر جنبش عدم تعهد از تجارب و مشورت‌های این کشور بهره گیرد ؛ چرا که اداره موفق و نیل به سوی تحقق اهداف جنبش عدم تعهد در گرو مشارکت همه اعضاء است.

رابرت موگابه، رئیس‌جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با بیان این‌که جنبش عدم تعهد باید به یک سازمان فعال و اثرگذار در عرصه بین‌المللی تبدیل شود، تصریح کرد: لازم است جنبش عدم تعهد به یک سازمان موثر بین‌المللی که در همه تحولات جهانی نقشی سازنده داشته باشد تبدیل شود و امیدوارم ایران در دوره ریاست خود در این جنبش بتواند راهکارهایی برای تحقق این هدف طراحی و اجرا کند.

رئیس‌جمهور زیمبابوه روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را مطلوب توصیف و خاطر نشان کرد: اجرای موافقت نامه‌های منعقد شده بین دو کشور با موانعی روبروست که برخی از آنها ناشی از فشارهای نظام بین‌المللی بر ایران و زیمبابوه است چرا که آنان به ویژه ایران را یک قدرت در حال ظهور می‌دانند که ادامه روند پیشرفت این کشور به شدت منافع سردمداران نظام سلطه را تهدید می‌کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.