تحقق فرهنگ قرآنی در جامعه نیازمند برنامه های کاربردی و عملیاتی است

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی عصر امروز در اختتامیه همایش سراسری مسوولان دارالقرآن کریم و کارشناسان قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی در مشهد گفت: سبک زندگی ما با سبک زندگی غرب و غیر اسلامی متفاوت است لذا ما نمی گذاریم در عرصه هنر برخلاف آموزه های اسلامی و در راستای ترویج زندگی غربی حرکت شود.

وی با بیان اینکه نخواهیم گذاشت فیلم های ضد ارزشی در جامعه اکران شوند، ادامه داد: نباید ظرفیت های انقلاب در اختیار آثار هنری برخلاف آموزه های اسلامی و ترویج کنندگان فرهنگ غربی قرار گیرد.

خاموشی با تاکید بر ایستادگی برای تحقق اهداف الهی و اجرای آنها در جامعه اظهار داشت: پیام انقلاب اسلامی تفسیر رفتار انسان در جامعه دینی در ظل امر الهی می باشد که در این راستا ما در جامعه کنونی خود برای تحقق ارزش های دینی نیازمند جدیت و تلاش بیشتری هستیم.

وی با بیان اینکه پیاده سازی فرهنگ قرآنی در جامعه با شعار محقق نمی شود، افزود: سبک زندگی اسلامی که از اهداف نظام و انقلاب و پاسداشت مجاهدت های امام راحل می باشد باید قولی و فعلی در جامعه نهادینه گردد که این مهم نیازمند داشتن برنامه های کاربردی و عملیاتی است.

خاموشی در بخشی از سخنان خود به مردمی برگزار شدن برنامه های قرآنی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: توسعه فعالیتهای قرآنی وظیفه دولت است اما انجام اصل کار قرآنی باید توسط مردم باشد.

وی با بیان اینکه امسال بودجه خوبی به فعالیت های قرآنی در کشور اختصاص یافته است،بیان کرد:بودجه اختصاص یافته برای بهینه سازی برنامه هاست و باید روی بودجه دولتی برای اجرای برنامه ها حساب کرد اما مابقی امور در این عرصه برعهده مردم است و مردم باید در زمینه وقف های قرآنی و غیره تلاش بیشتری داشته باشند. ک/۲

۷۴۹۱/۶۵۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۰۳۱۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.