تحقق ۱۰۰ درصدی شهر الکترونیک در ایران

پدر علم فن آوری اطلاعات ایران از تحقق ۱۰۰ درصدی شهر الکترونیک در ایران خبر داد و گفت: هم اکنون تمام شهرهای کشور مجهز به اینترنت شده‌اند.
 
به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، علی اکبر جلالی بیان داشت: آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مهمترین فعالیت پلیس فتا است به نحوی که پس از این آموزش ها کاربران به نوعی به خودکنترلی خواهند رسید و همین موضوع آمار جرایم را کاهش می‌دهد.
 
وی ادامه داد: اگر فضای سایبر امن نباشد هیچ فعالیتی امکان بروز پیدا نخواهد کرد و خوشبختانه پلیس در دو سال گذشته  توانسته امنیت را در این فضا حاکم کند.
 
جلالی اظهار داشت: متاسفانه امکانات و زیرساختهای ما از جمله سرعت اینترنت پایین است و همین موضوع باعث می‌شود تا برخی افراد تمایلی به استفاده از فضای سایبر نداشته باشند.
 
پدر فن آوری اطلاعات ایران عنوان داشت: همکاری جدیدی که با پلیس فتا صورت گرفته در حوزه الکترونیک کردن شهرهای ایران است که این پروژه به صورت ۱۰۰ درصد انجام شده و در حال حاضر تمام شهرهای ایران دارای اینترنت هستند.
 
پدر علم فن آوری اطلاعات ایران عنوان داشت: اگر شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود به طوری که در تمام شهرهای الکترونیک گسترش یابد و پهنای باند با سرعت ۳۰ مگابایت در ثانیه به کاربران ارائه شود؛ پلیس فتا به عنوان قطب امنیت فضای سایبر معرفی می‌شود.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.