تحلیل وضعیت هوای کشور

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در هفته یکم سال زراعی ۹۳- ۹۲عبور دو موج کم دامنه از نوار شمالی سبب کاهش قابل توجه دما در نیمه شمالی و بارش مداوم در استان های ساحلی دریای خزر شده است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ از سازمان هواشناسی کشور، در هفته یکم سال زراعی ۹۳- ۹۲عبور دو موج کم دامنه از نوار شمالی سبب کاهش قابل توجه دما در نیمه شمالی و بارش مداوم در استان های ساحلی دریای خزر شده است.
 
از ابتدای سال زراعی تاکنون میانگین ارتفاع بارش کشور به ۲/۱ میلیمتر می رسد که نسبت به میانگین چندین ساله ۳۳ درصد افزایش و نسبت به سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش را نشان می دهد. همچنین میانگین بارش سال قبل  کشور به ۶/۰ میلیمتر که ۳۳ درصد کاهش نسبت به میانگین بلند مدت داشته است.  
 
میانگین بارش استان های گلستان، مازندران و اردبیل بیش از ۴۰ درصد میانگین بلند مدت افزایش داشته است. میانگین بارش استان سمنان بین ۱۰ تا ۴۰ درصد افزایش را نشان می دهد. میانگین بارش استان های چهار محال و بختیاری، فارس، کهکیلویه و بویراحمد، هرمزگان، کرمان، بوشهر، خوزستان و اصفهان در حد میانگین واقع شده است. میانگین بارش استان آذربایجان غربی بین ۶۰ تا ۹۰ درصد بوده است.  
 
میانگین بارش استان های گیلان، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی بین ۳۰ تا ۶۰ درصد واقع شده است. میانگین بارش استان های قزوین، تهران، زنجان، قم، همدان، خراسان رضوی، کردستان، لرستان، مرکزی، خراسان جنوبی، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان و البرز بین صفر تا ۳۰ درصد واقع شده است.
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.