تحولات قیمت طلا،نقره و پلاتین از نگاه کیتکو

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

گرچه بخش بسیاری از خبرها مهم سال ۲۰۲۴ میلادی در بخش فلزات گرانبها مربوط به طلا و نقره بوده ولی به نظر می رسد پلاتین بهترین عملکرد را در مقایسه با سایر فلزات گرانبها داشته است

خبراقتصادی:به گزارش کیتکو نیوز؛ در نظرسنجی کیتکو نیوز که اوایل سال ۲۰۲۴ میلادی از خوانندگان انجام شد اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده بودند که نقره بهترین عملکرد قیمتی را در سال جاری خواهد داشت.

بیش از ۶۲ درصد خوانندگان کیتکو نیوز به نقره رای داده بودند و فکر می کردند نقره امسال بهترین عملکرد قیمتی را خواهد داشت.

بر اساس این گزارش ۲۹ درصد خوانندگان نیز به طلا رای داده بودند و تنها ۹ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی کیتکو نیوز به پلاتین رای دادند.

قیمت پلاتین در سال ۲۰۲۴ میلادی با افت ۱۴٫۵۶ درصدی روبرو شده که این رقم نسبت به افت قیمت طلا و نقره کمتر بوده است. قیمت طلا تاکنون بیش از ۲۶٫۴۴ درصد و قیمت نقره نیز بیش از ۳۴٫۶۳ درصد کاهش داشته است.

 به اعتقاد کارشناسان اقتصادی افت کمتر قیمت پلاتین نسبت به سایر فلزات گرانبها به این سبب است که پلاتین نسبت به طلا و نقره اتکا و وابستگی بیشتری به شرایط رشد و رونق اقتصادی ، فروش خودرو در بازارهای جهانی و به خصوص وضعیت صنعت نفت دارد.

پلاتین طی ماه های قبل توانسته مقاومت بیشتری را در برابر کاهش قیمت جهانی سایر فلزات گرانبها نشان دهد.

البته به نظر می رسد عملکرد قیمت پلاتین در سال ۲۰۲۴ میلادی بهتر از امسال باشد و کاهش تولید و افزایش تقاضا نقش مهمی در افزایش قیمت این فلز گرانبها طی ماه های آینده خواهد داشت


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.