تخریب ۹۱۳ واحد مسکونی در زلزله برازجان/ ارائه تسهیلات بلاعوض ۲ تا ۱۰میلیونی برای بازسازی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بنیاد مسکن تاکنون ۲۵۰۰ واحد مسکونی روستایی را بازدید که از این تعداد ۹۱۳ واحد مسکونی تخریبی، و غیرقابل سکونت اعلام شده است.

مهدیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه زلزله برازجان در ۵ بعدازظهر روز پنج‌شنبه رخ داد گفت: کار کارشناسی و برآورد میزان خسارت وارد شده به این مناطق از صبح جمعه هشتم آذر ماه آغاز شد و تاکنون ۹۰ درصد از کار کارشناسی از این مناطق به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۵۰۰ واحد مسکونی توسط کارشناسان بنیاد مسکن بازرسی و کارشناسی شده است. در زلزله اخیر ۴۸ روستا و پنج شهر از جمله سعدآباد، وحدتیه، دالکی، آبپخش خسارت دیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۹۱۳ واحد مسکونی در شهر و روستا دچار تخریب شده‌اند گفت: از دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی بازدید شده توسط بنیاد مسکن، ۱۱۰۰ واحد تعمیری و ۱۵۰۰ واحد مسکونی دیوارهای حیات آنها دچار خسارت شده است.

مهدیان با اشاره به اینکه عملیات بازسازی واحدهای مسکونی تخریبی از همین امروز آغاز شده است گفت: دولت میزان تسهیلات واحدهای مسکونی زلزله‌زده را تصویب کرده و تا تزریق اعتبارات دولت بنیاد مسکن تسهیلات لازم را به متقاضیان ارائه می‌کند.

معاون امور مسکن روستایی در ادامه در خصوص تسهیلات اختصاص‌یافته به این واحدها گفت: برای هر واحد مسکونی تخریب‌شده ۲۵ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت با سود ۴ درصد و ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض اختصاص می‌یابد.

وی در ادامه افزود: واحدهای مسکونی تعمیری ۱۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت و دو میلیون تومان کمک بلاعوض اختصاص می‌یابد.

مهدیان در ادامه گفت: همچنین برای واحدهای مسکونی که دیوارهای آنها تخریب شده است یه میلیون تسهیلات ارزان‌قیمت و یک میلیون کمک بلاعوض درنظر گرفته شده است و برای فضاهای دامی واحدهای مسکونی نیز دو میلیون کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

مهدیان در ادامه خاطرنشان کرد: باید مصوبه اختصاص تسهیلات در هیئت وزیران بررسی و به بانک مرکزی ابلاغ شود که امیدواریم تا ۲۰ روز آینده کار مقدماتی این تسهیلات به پایان برسد و تسهیلات به متقاضیان ارائه شود.

مهدیان در ادامه توضیح داد: واحدهای مسکونی که طی سال‌های قبل مقاوم‌سازی شده بودند هیچ خسارتی در این زلزله ندیده‌اند. 

مهدیان در ادامه خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک آسیب‌دیدگان و مردم قبل از آغاز گرما درسال آینده واحدهای مسکونی به پایان برسد.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.