تخصیص بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مدارس کشور

‘مرتضی رییسی’ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان اینکه تاکنون در طول تاریخ کشور، این میزان اعتبار صرف تجهیزات مدارس کشور نشده است، افزود: در کنار ساخت فضاهای آموزشی ایمن و استاندارد، تجهیز مدارس به وسایل و ابزارهای آموزشی و کمک آموزشی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی تصریح کرد در سال ۹۱ بیشترین اعتبار صرف تجهیزات مدارس خواهد شد.

** اختصاص ۷۱ میلیارد تومان به هوشمندسا ی و تجهیز هنرستان ها

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه امسال با پیشنهاد دولت و تصویب مجلس، اهتمام ویژه ای به بخش عمرانی آموزش و پرورش به خصوص موضوع تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی شده است، خاطر نشان کرد برای اولین بار در طول تاریخ کشور، ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای استفاده از فناوری های جدید در مدارس – هوشمندسازی – مصوب شده است.

رییسی با یادآوری اینکه از سال قبل برای تجهیز هنرستان های سراسر کشور یک ردیف اعتباری با هشت میلیارد تومان منظور شد، تصریح کرد این رقم امسال به ۳۱ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بر این اساس برای هوشمندسازی و تجهیز هنرستان ها در مجموع ۷۱ میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال ۹۱ تصویب شده است.

این مقام مسوول در وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: همچنین بخشی از اعتبارات عمرانی ملی و استانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز صرف تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی برای پروژه های جدید و به روزرسانی تجهیزات فرسوده خواهد شد.

اجتمام ** ۱۷۸۸ **۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۷۱۸۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.