تخفیف و معافیت برای صدور پروانه ساخت در مناطق زلزله‌زده

تخفیف و معافیت برای صدور پروانه ساخت در مناطق زلزله‌زده

جام جم آنلاین: معاون عمرانی وزیر کشور گفت: تخفیفات و معافیت‌های لازم در هزینه‌های صدور پروانه ساخت با همکاری شوراها، شهرداری‌ها و دهیاری‌های در شهرها و روستاهای مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مهر، حمیدرضا ارشادمنش افزود: در حال حاضر کار آواربرداری از سوی شهرداری‌ها، وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل ستاد هماهنگی و پشتیبانی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در وزارت کشور و تشکیل ستادهای استانی و شهرستانی در استانداری آذربایجان شرقی و فرمانداری‌های مربوط برای حمایت و پشتیبانی از مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: با حضور نیروهای شهرداری استان‌های همجوار استان آذربایجان شرقی در مناطق زلزله زده، پاکسازی این مناطق از زباله نیز صورت می‌گیرد.

ارشاد منش همچنین از واگذاری سه دستگاه ماشین آتش‌نشانی از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به شهرداری‌های اهر، هریس و ورزقان و همچنین در اختیار قرار گذاشتن سایر ماشین‌آلات و تجهیزات موردنیاز نظیر کمپرسی، لودر، بکهولودر و ماشین حمل زباله از سوی شهرداری‌های استان‌های همجوار آذربایجان شرقی جهت تسریع در امر خدمات‌رسانی در مناطق زلزله‌زده خبر داد.

معاون عمرانی وزیر کشور همچنین با بیان این‌که دهیاری‌ها در مناطق آسیب‌‌دیده زلزله اخیر استان آذربایجان‌شرقی نقش به‌سزایی در ارائه خدمات سریع و به موقع به هموطنان نیازمند داشته‌اند، افزود: نزدیک بودن دهیاری‌ها به محل حادثه اعم از دهیاری‌های روستاهای زلزله‌زده و دهیاری‌های شهرستان همجوار و امکانات و تجهیزات مستقر در این دهیاری‌ها نقش به‌سزایی در ارائه خدمات داشته است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.