تداوم اصلاحات داخلی، اتکا به آرای مردم و قطع مداخله‌های خارجی راه حل بحران سوریه

طلایی نیک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: نماینده ویژه سازمان ملل باید با شفافیت و قاطعیت برای موفقیت در مأموریت خود به قطع مداخله‌های خارجی پرداخته بنابراین راه‌ حل بحران سوریه تداوم اصلاحات داخلی، اتکا به آرای مردم و قطع مداخله‌های خارجی است.

رضا طلایی نیک در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه سوریه کانون تقابلات منطقه‌ای و جهانی شده است، گفت:  قدرت‌های جهانی و بازیگران منطقه‌ای در بحران آفرینی سوریه نقش اصلی را ایفا می کنند بنابراین رایزنی‌ها باید در راستای کنترل بحران سوریه و بر پایه قطع مداخله‌های خارجی و اتکا به راهکارهای داخلی صورت گیرد.
وی تصریح کرد: رایزنی‌ها برای حل بحران سوریه باید به راهکار سوری، یعنی اتکا به اراده ملی این کشور منتهی شده و نماینده ویژه سازمان ملل باید با شفافیت و قاطعیت برای موفقیت در مأموریت خود به قطع مداخله‌های خارجی پرداخته بنابراین راه حل بحران سوریه تداوم اصلاحات داخلی، اتکا به آرای مردم و قطع مداخله های خارجی است.

طلایی نیک با بیان اینکه اخضر ابراهیمی باید علل ناکامی کوفی عنان را مدنظر قرار دهد، افزود: مشورت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی نباید به مداخله های سیاسی، نظامی و امنیتی در سوریه منجر شود و اخضر ابراهیمی باید عوامل ناکامی نماینده سابق را  مدنظر قرار دهد.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی، سلطه‌گران غرب و وابستگان منطقه‌ای آنان از عوامل اصلی بحران سوریه به شمار می‌روند که  تمام ظرفیت‌های ممکن منطقه‌ای خود را برای تشدید بحران و ناامنی در سوریه به کار گرفته اند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.