تداوم رکوردزنی بورس تهران در سقوط شاخص

امروز یکشنبه، سریال تراژدی بورس تهران تداوم یافت. شاخص کل بورس امروز با سقوط ۲۲۴ واحدی (۰٫۹۳ درصدی) به مرز کانال ۲۳۰۰۰ واحدی سقوط کرد و به ۲۴۱۰۸٫۶ واحد رسید. این میزان کمترین مقدار شاخص کل در سال است. به این ترتیب با سقوط ۰٫۹۳ درصدی امروز شاخص کل، بازدهی بورس تهران در سال به منفی ۶٫۹۴ درصد رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین، امروز یکشنبه، سریال تراژدی بورس تهران تداوم یافت. شاخص کل بورس امروز با سقوط ۲۲۴ واحدی (۰٫۹۳ درصدی) به مرز کانال ۲۳۰۰۰ واحدی سقوط کرد و به ۲۴۱۰۸٫۶ واحد رسید. این میزان کمترین مقدار شاخص کل در سال است. به این ترتیب با سقوط ۰٫۹۳ درصدی امروز شاخص کل، بازدهی بورس تهران در سال به منفی ۶٫۹۴ درصد رسید.

براساس این گزارش، سقوط شاخص بورس تهران در یک هفته اخیر شدت گرفته است. در پی ادامه افت قیمت هرسهم اکثر شرکت‌های بزرگ در روز جاری، این متغیر مهم بازار سرمایه شاهد نزول خود به مرز کانال ۲۳۰۰۰ واحدی شد تا نگرانی‌ها از ادامه این شرایط بیشتر شود.

در افت امروز شاخص بورس، شرکت های فولاد مبارکه، ملی مس، سرمایه گذاری غدیر، بانک پارسیان و بانک پاسارگاد  با اثر منفی بیش از ۱۰ واحدی بیشترین نقش را داشتند. در عین حال باقی ماندن صف های فروش در برخی از نمادهای عمده بازار به خصوص نمادهای صنعت  پتروشیمی، خودرو و فلزات اساسی نگرانی ها را از تداوم سیر نزولی شاخص بیشتر کرده است و در صورت عدم حمایت جدی از بازار سهام،‌ احتمالا فردا شاخص کل بورس تهران به کانال ۲۳۰۰۰ واحدی سقوط خواهد کرد.

سیر نزولی شاخص و سقوط امروز آن،‌ عمدتاً ناشی از عواملی چون ادامه ابهامات در مورد مذاکرات هسته ای ایران و غرب، تشدید تحریم های اقتصادی، ابهامات در مورد آینده نرخ ارز و خصوصا” دلار، ادامه ابهامات زمان اجرای مرحله دوم هدفمند سازی یارانه ها، عدم حمایت عملی متولیان از بازار سهام، نامعلوم بودن افق تصمیم گیری ها، کاهش اعتماد عمومی به بهبود اوضاع، خروج سرمایه ها، نبود نقدینگی، رونق بازارها رقیب به خصوص بازار طلا و ارز است. در عین حال تداوم رکود تورمی اقتصاد کشور نیز خواهی نخواهی، سایه سنگین خود را بر فراز بازار سهام گسترانده است.

بازار سهام تهران، یکشنبه، ۱۵ مرداد
بازدهی سال ۸۸ بازدهی سال ۸۹ بازدهی سال ۹۰ بازدهی    سال  ۹۱      (تا ۱۵ مرداد)
بازدهی یک ماه گذشته بازدهی هفته گذشته بازدهی امروز (۱۵مرداد) شاخص کل (۱ مرداد)
۵۷٫۴% ۸۵٫۸% ۱۱٫۲% -۶٫۹۴% -۵٫۱۹%
-۲٫۵۸% -۰٫۹۳% ۲۴۱۰۸٫۶


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.