تدوین قانون جلوگیری از آلودگی خاک

جام جم آنلاین: رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: قانون جامع جلوگیری از آلودگی خاک تدوین و آماده طرح در صحن علنی مجلس است.

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، محمد جواد محمدی زاده در   ششمین همایش ملی مدیریت پسماند در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: فرسایش خاک در کشور ما موضوع مهمی است که در این قانون جامع، به تمام آلاینده های مربوط به خاک توجه شده است.

وی در خصوص بودجه سازمان محیط زیست در سال ۹۱ نیز گفت: بودجه پیشنهادی در کمیسیون های تخصصی کشاورزی، صنایع و بهداشت تصویب شده و برای تصویب نهایی به کمیسیون تلفیق رفته است.

معاون رییس جمهور افزود: در بودجه پیشنهادی مشکل ردیف درآمدی برای سازمان محیط زیست حل شده و همچنین برای صندوق ملی محیط زیست بودجه ای در نظر گرفته شده است. در بودجه امسال اعتبار تملک دارایی ها دو برابر و اعتبار تملک جاری ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

محمدی زاده خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست یک دستگاه فرابخشی است و وظیفه اش نظارت بر سازمان ها و نهادهای اجرایی است بنابراین برای افزایش بودجه اصرار چندانی ندارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در مورد فعالیت های این سازمان در زمینه کاهش آلایندگی های شهرهای بزرگ در سال ۹۰، گفت: در سال گذشته اقدامات خوبی همچون ارتقای کیفیت خودرو، تولید فرآورده های سوختی استاندارد و فعالیت هایی در زمینه مبارزه با گرد و غبار توسط سازمان محیط زیست انجام شده است. اولویت امسال سازمان محیط زیست فرهنگ سازی در حفظ محیط زیست است.

وی افزود: برنامه جامع پسماند در سال ۹۰ تصویب شد و وظیفه شش دستگاه اجرایی همچون وزارت کشور، نیرو، نفت، صنعت ، معدن و تجارت ، جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در آن مشخص شده است.

معاون رییس جمهور اضافه کرد: به دلیل اهمیت موضوع پسماندها امسال روز زمین پاک را به عنوان هفته «زمین پاک» با شعار «زمین سالم – انسان سالم» برگزار می کنیم.این هفته از دوم تا نهم اردیبهشت امسال برگزار می شود.

محمدی زاده اعلام کرد: تا پایان سال ۹۱ تمام بیمارستان های کشور به دستگاه بی خطر سازی زباله های خطرناک مجهز می شوند.

به گفته رییس سازمان حفاظت محیط زیست، تا پیش از این نحوه برخورد با زباله های شهری در هر منطقه سلیقه ای بود اما اکنون زباله ها بر اساس جنسیت، تر، خشک و ارگانیک تقسیم بندی می شوند.در حال حاضر ۶۵ تا ۷۰ درصد زباله های کشور، «تر» و «ارگانیک» و در واقع بیشتر آنها قابل بازیافت هستند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.