تدوین آیین‌نامه‌های تازه برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

تدوین آیین‌نامه‌های تازه برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها

تدوین آیین‌نامه‌های جدید برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت تقویت اقتصاد دانش‌بنیان در کشور گفت: به دنبال تدوین آیین‌نامه‌های تازه برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها هستیم. 

به گزارش ممتاز به نقل از فارس ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاه‌های ساخت ایران گفت: باید قبول کنیم که در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان یک بازار سنتی داریم که رقابت در آن مشکل است، همچنین مفاهیم غلطی در دانشگاه‌های ما شکل گرفته که باید اصلاح شود و دانشگاه‌ها ارتباط بیشتری با صنایع داشته باشند.

وی ایجاد بازار برای محصولات دانش‌بنیان را از اهداف مهم معاونت علمی و فناوری برشمرد و گفت: امسال به دنبال تسلط محصولات دانش‌بنیان در تمام بازار هستیم و در این راستا کارگروه‌های ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال شده و اسامی شرکت‌ها نیز به زودی اعلام می‌شود.

ستاری اضافه کرد: همچنین مشکلات بیمه و گمرک محصولات دانش‌بنیان نیز حل شده است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور در تقویت اقتصاد دانش‌بنیان به دنبال تدوین آیین‌نامه‌های تازه برای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها هستیم.

/۱۱۷/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.