تدوین برنامه های تعلیم و تربیت با بهره گیری از آثار شهید مطهری

فضلی خانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید مطهری افزود: ایشان در همه ابعاد شخصیتی و معرفتی، موجه و موثر در نظام تعلیم و تربیت است.

وی شهید مطهری را استادی عالم، معلمی مجرب و دارای رویکردی مثبت و سازنده به مسایل برشمرد و اظهار داشت: شهید مطهری درک درستی از فلسفه تعلیم و تربیت را بر پایه مبانی دین اسلام تفسیر کرد.

فضلی خانی با اشاره به سند تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش کشور گفت: این سند نشات گرفته از دیدگاه ها و بیانات شهید مطهری است.

این مقام مسوول با بیان اینکه شهید مطهری با نگاهی همه جانبه سعی در اسلامی کردن بنیان های دانش داشت، افزود: شهید مطهری در حوزه تعلیم و تربیت به تفکر، خلاقیت و منطق بسیار تاکید داشت.

فضلی خانی با اشاره به آثار و کتاب های بر جای مانده از شهید مطهری بیان داشت: شهید مطهری افتخار جامعه آموزش و پرورش کشور به خصوص معلمان است.

وی یکی از ویژگی های شخصیتی مطهری را سعه صدر ایشان در نقد و تحلیل مسایل برشمرد و افزود: معلمان باید خصوصیات و ویژگی های شهید مطهری را به عنوان الگویی برجسته در خود رشد و پرورش دهند تا برای آینده این نظام اسلامی تاثیرگذار و سازنده باشند.

اجتمام**۱۳۱۳**۱۵۶۹**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۹۹۱۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.