تدوین بسته ۲۵ هزار میلیارد تومانی حمایت از تعاونی‌های تولیدی

غلامحسین حسینی نیا در گفتگو با مهر از جدیدترین اقدامات برای حمایت از تعاونی‌ها خبر داد و گفت: اخیراً در قالب بررسی‌های صورت گرفته یک بسته اعتباری ۲۵ هزار میلیارد تومانی تدوین و در اختیار وزیر تعاون قرار گرفت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه به زودی این بسته جامع با ۶ راهبرد حمایت از تعاونی‌های تولیدی به دولت ارسال می‌شود، اظهار داشت: حمایت از اشتغال در تعاونی‌های تولیدی، هدفمندی یارانه‌ها و تقویت بازار و توسعه کسب و کار تعاونی‌ها از اولویت‌هایی است که در این بسته حمایتی مد نظر قرار گرفته است.

حسینی نیا ادامه داد:‌ افزایش توان تولیدی تعاونی‌ها، فرهنگسازی استفاده از کالاهای ایرانی و افزایش بهره وری در بنگاه‌های تعاونی نیز از دیگر برنامه هایی است که برای تقویت جایگاه بخش تعاون در کشور در دست طراحی و اجرا قرار دارد.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به طرح تعاونی‌های زنجیره‌ای همیار و عملیاتی شدن این پروژه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با اولویت تعاونی های تولیدی این پروژه نیز عملیاتی خواهد شد.

وی با بیان اینکه عدم توجه به نیازهای بازار جهانی و از دست دادن سهم فروش از بازارهای صادراتی در کنار کمبود نیروی انسانی متخصص از موانع و چالش‌های واحدهای تولیدی کشور است، تصریح کرد: در کنار آن موانع می‌توان به فقدان بانک اطلاعاتی از توانایی‌های تولید کنندگان داخلی و همچنین عدم اطلاع مصرف کنندگان ز توانمندی‌های تولید کنندگان داخلی نیز از دیگر موانع پیش روی تولید نام برد.

حسینی نیا فرهنگسازی مناسب برای استفاده از تولیدات داخلی و رفع کمبود نقدینگی در بانک‌ها را در کنار کنترل واردات بی‌رویه کالاهای خارجی به عنوان راهکارهای تقویت جایگاه تولید در کشور نام برد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.