تدوین دو طرح جامع برای مقابله ریزگردها

ممتاز نیوز : معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست از تدوین دو طرح جامع ملی و منطقه ای برای مقابله با ریزگردها خبر داد و افزود: در حال حاضر این دو طرح به مجلس و دولت ارائه شده است و در صورت تامین اعتبار این دو طرح وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از خراسان ؛ علی محمد شاعری روز گذشته در نشستی خبری افزود: یکی از این طرح ها برای رفع مشکلات منابع تولید ریزگردها و گرد و غبار مربوط به کشورهای همسایه و دیگری برای مهار منشاء تولید این آلاینده ها در داخل کشور تدوین شده است. وی اعتبار لازم موردنیاز برای بیابان زدایی و مهار ریزگردها را ۴هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبار برای بیابان زدایی در مساحت ۵۰۰هزار هکتار در هر سال در نظر گرفته شده است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست همچنین با تاکید بر لزوم اصلاح مصوبه معاینه فنی خودروها گفت: بر اساس این مصوبه خودروهای تولید داخل ۵ سال پس از تولید باید مورد معاینه فنی قرار بگیرند، این در حالی است که در دنیا خودروها یک تا دو سال بعد از تولید، مورد معاینه فنی قرار می گیرد. وی همچنین افزود: ما بارها خواسته خود را مبنی بر اصلاح این مصوبه معاینه فنی خودروها به مجلس اعلام کرده ایم اما جوابی نگرفته ایم. این در حالی است که بررسی ها نشان می دهد خودرویی که معاینه فنی ندارد ۸۰درصد بیشتر از خودروی فرسوده آلودگی تولید می کند. شاعری با اشاره به اجرای طرح جامع کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها گفت: با اجرای این طرح شاخص هوای این هشت کلان شهر حداقل تا ۳۰درصد بهبود یافته است.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.