تراشه جدید ۸ هسته ای مدیاتک رقیبی جدی برای اسنپ دراگون ۸۰۰ در بنچمارکها

ممتازنیوز:

مدیاتک (Mediatek) نامی است که معمولا در سطح اول دنیای پردازنده ها شنیده نمی شود، ولی این شرکت چینی چیپ ست هایی تولید می کند که برروی اسمارت فون های بسیار زیادی قرار دارد (مخصوصا در بازار چین). یکی از محصولات جدید آنها یک پردازنده ۸ هسته ای با نام MT6592 می باشد که قرار است تا اواخر سال جاری در اختیار تولیدکنندگان اسمارت فون قرار گیرد. اما چرا این پردازنده مهم است؟

به نظر می رسد که این تراشه می تواند پردازنده قدرتمند اسنپ دراگون ۸۰۰ را در بخش بازدهی و مصرف انرژی شکست دهد. در حال حاضر تنها نتایج بنچمارک مقدماتی AnTuTu ملاک این ادعاست، پس مقداری سخت خواهد بود که بتوان تضمین نمود که این پردازنده برروی دستگاههای واقعی هم به اینچنین نتایجی دست پیدا می کند. نتیجه بدست آمده توسط این پردازنده ۲۹۶۰۰ می باشد که بیش از نتایج اسنپ دراگون ۸۰۰ برروی دستگاههای مختلف است.

mt6592

چیپ MT6592 دارای هشت هسته Cortex A7 که کلاک اسپیدی ۲.۰ گیگاهرتزی دارند می باشد (در این تست آنها تا ۱.۷ گیگاهرتز هستند)، اما ARM مصرف انرژی این تراشه را تضمین کرده است. در مقایسه با معماری big.LITTLE که دارای ۴ هسته Cortex A7 و ۴ هسته Cortex A15 می باشد، این تراشه می بایست دارای مصرف انرژی کمتری باشد. لازم بذکر است که براساس خبرهای منتشر شده، شرکت هایی چون هواوی، ZTE، لنوو و سونی قرار است محصولی با این چیپ ست معرفی کنند (اسمارت فونی ۸ هسته ای).

phonearena

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.