ترافیک جاده‌ها در تعطیلات آخر هفته

جام جم آنلاین: تعطیلات پایانی هفته فرصت مغتنمی است تا بسیاری از هموطنان برای چند روزی تغییر آب و هوا هم که شده، راهی نقاط مختلف کشور شوند. در چنین شرایطی مسوولان پلیس راهور پیش‌بینی می‌کنند جاده‌های کشور در تعطیلات پایانی هفته با ترافیک سنگین مواجه شود.

آنها برآورد می‌کنند با توجه به افزایش حجم سفرها و سنگین شدن بار ترافیکی جاده‌ها در تعطیلات پایانی هفته، مسافران باید دست کم دو تا سه برابر زمان مورد انتظار خود را تا رسیدن به مقصد در نظر بگیرند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به تدابیر پلیس برای کنترل وضع ترافیک جاده‌ها در ایام تعطیلات پایانی هفته، توضیح می‌دهد: بر این اساس تمهیدات ویژه‌ای برای روز پنجشنبه بخصوص در استان و شهر قم و اطراف مسجد جمکران پیش‌بینی شده است، از سوی دیگر با توجه به محدود بودن ظرفیت معابر تاکید می‌کنیم مردم در تعطیلات پایان هفته برای سفر به استان‌های شمالی حتما دو تا سه برابر زمان سفر را در نظر بگیرند.

احضار رانندگانی که از شانه خاکی تردد کنند

افزایش تخلف سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ و راست در سفرهای تابستانی امسال موجب شده بر اساس ابلاغ مسوولان پلیس، ماموران پلیس راه در جاده‌ها با مشاهده رانندگانی که از شانه خاکی راه تردد می‌کنند، بشدت برخورد کنند.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به این‌که در روزهای تعطیل تابستان میزان سبقت و انحراف به چپ و راست و تردد در شانه خاکی افزایش می‌یابد، توضیح می‌دهد: ماموران پلیس راهور بخصوص در تعطیلات پایانی هفته جاری با استفاده از تمام ظرفیت‌ها شامل تیم‌های کنترل محسوس و نامحسوس، دوربین‌های نظارتی و بازرسان نامحسوس ضمن برخورد با این دسته از رانندگان متخلف و اختصاص نمره منفی به آنها به دلیل انجام تخلفات حادثه‌ساز و سد معبر نسبت به احضار آنها اقدام می‌کنند.

سردار مومنی به رانندگان متخلفی که تصور می‌کنند تخلفشان از نگاه پلیس پنهان خواهد می‌ماند، هشدار می‌دهد که اگر در صحنه به دلیل حجم ترافیک امکان برخورد با آنها وجود نداشته، قطعا پس از پایان تعطیلات نسبت به احضار آنها و برخورد قانونی با این افراد اقدام خواهد شد.

برخورد با سرعت غیرمجاز در بزرگراه‌ها

تیم‌های گشت محسوس و نامحسوس پلیس راهور در بزرگراه‌ها و خیابان‌های شهر بشدت با رانندگانی که با سرعت زیاد تردد کرده و موجب به خطر افتادن امنیت جانی سایر رانندگان و عابران پیاده می‌شوند، بشدت برخورد می‌کنند.

رئیس پلیس راهور تهران در این زمینه تاکید کرد: سرعت در بزرگراه‌ها بسیار افزایش یافته است و در این راستا به‌منظور حفظ امنیت جانی شهروندان پلیس بشدت با افرادی که سرعت زیادی در اتوبان‌ها دارند و آرامش بقیه راننده‌ها را از بین می‌برند، برخورد می‌کند.

سردار رحیمی این را هم گفت که پلیس به عنوان ضابط قوه قضاییه با مزاحمان نوامیس مردم یا افرادی که به دور‌زدن‌های بیجا در ساعات پایانی شب اقدام می‌کنند، برخورد می‌کند.

رییس پلیس راهور تهران در ادامه به مصوبه ممنوعیت تردد خودروهای فرسوده در هفت کلانشهر کشور که اجرا نشده، متوقف شد، اشاره کرد و افزود: پلیس دو سالی است طرح برخورد با خودروهای دودزا را شروع کرده و شرایط نسبت به قبل نیز بهتر شده است، اما در موضوع برخورد با خودروهای فرسوده باید مقدمات اجرای این طرح اجرا شود چراکه اگر راهکار منطقی برای خروج خودروهای فرسوده ارائه نشود، صرفا اعمال ممنوعیت تردد برای این خودروها راه به جایی نخواهد برد.

سردار رحیمی در ارزیابی رفتارهای ترافیکی شهروندان تهرانی نیز گفت: در استفاده راننده‌ها از تلفن همراه هنوز وضعیت خوبی نداریم، اما در استعمال دخانیات و پرتاب زباله از خودرو وضع بسیار خوب شده است، همچنین استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی هم راضی‌کننده است، اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

پوران محمدی – گروه جامعه


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.