تردد بیش از ۶۲۰هزار “مسافر” از مرز های گمرکی گیلان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۶۲۳ هزار نفر مسافر از مرزهای گمرکات انزلی ، آستارا و فرودگاه بین المللی رشت تردد نموده اند . که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ هزار نفر افزایش داشته است.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۶۲۳ هزار نفر مسافر از مرزهای گمرکات انزلی ، آستارا و فرودگاه بین المللی رشت تردد نموده اند . که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۵ هزار نفر افزایش داشته است.

پرویز تقوی ادامه داد: از این تعداد ۲۸۶ هزار و ۳۲۷ نفر از کشور خارج و مابقی به کشور وارد شده اند.

وی تصریح کرد: در مدت مذکور در مجموع ۲۷ میلیون مسافر از کلیه مرزهای گمرکی کشور تردد کرده اند که مسافران ورودی ۱۰ درصد و خروجی هفت درصد افزایش داشته است.
وی تصریح کرد:  گمرکات گیلان از ۴۸ مرز گمرکی رتبه دهم تردد  مسافر را بخود اختصاص داده است.

ناظرگمرکات گیلان و مدیرکل گمرک انزلی اظهارداشت: در یازده ماهه قبل سالجاری همچنین ۸ هزار و ۸۷۰ تن کالا با ارزش ۱۵ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۹۸۱ دلار بصورت تجارت چمدانی از کشور صادر شده است.

تقوی با اشاره به دیدگاه تازه حاکم بر توسعه اقتصادی و تجاری کشور و ایجاد موج امیدواری در حوزه تولید و تجارت، افزود: ایجاد فضای تعامل در سطح بین المللی و توسعه روابط تجاری می تواند مسیر را برای صادرکنندگان و فعالان اقتصادی هموار کند.

ناظرگمرکات گیلان با بیان اینکه تجارت خوب می تواند از تولید داخلی پشتیبانی کند گفت: با ایجاد روابط منطقی درسطح وسیع با دنیا، می توانیم روابط تجاری را توسعه و از این رهگذر توانمندی داخلی را ارتقاء بخشیم.

انتهای پیام/    


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.