تردد وسایل نقلیه دودزا در کرج ممنوع است

۲۰م آذر ،

طرح ممنوعیت تردد وسایل نقیله دودزا و آلوده در شهرستان کرج به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، فرماندار کرج در پنجمین جلسه شورای مدیریت ترافیک شهرستان گفت: ورود وسایل نقلیه عمومی دودزا و آلوده کننده محیط زیست به این شهرستان از جمله معضلاتی است که علاوه بر ایجاد اخلال در مدیریت ترافیک شهرستان سبب آلودگی هوا در این شهرستان می گردد.

مهدی نژاد افزود: شهرستان کرج نیز همچون بعضی از کلانشهرها و استان های کشور از جمله شهرهایی است که طی روزهای اخیر به سبب آلودگی هوا تعطیل شد.

وی با تاکید بر اینکه باید از تردد وسایل نقلیه عمومی دودزا در سطح شهر جلوگیری به عمل آید، خاطرنشان کرد: علاوه بر ممنوعیت تردد وسایل نقلیه دودزا به شهرستان کرج باید سایر سازمانهای حمل و نقل عمومی از جمله تاکسیرانی و اتوبوسرانی نیز با اجرای طرح های مختلف از تردد این وسایل در سطح شهرستان جلوگیری به عمل آورند تا میزان آلودگی هوا با اجرای این قبیل طرح ها کاهش یابد.

این مسئول تصریح کرد: رعایت این نکته مهم از سوی شهروندان و رانندگانی که با استفاده از وسایل نقلیه شخصی در سطح شهرستان تردد می کنند از اهمیتی ویژه برخوردار است که باید به دقت مورد توجه قرار گیرد.

ایران نژاد یادآور شد: تعمیر وسایل نقلیه دودزا، ملزم شدن رانندگان به انجام معاینه فنی خودرو و رعایت فرهنگ ترافیکی از جمله نکات قابل توجهی است که در صورت رعایت آن می توان شاهد اقدامات چشمگیری در حوزه رعایت مسائل زیست محیطی و کاهش مصرف سوخت و سایر هزینه های مختلف بود./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.