تردید برای آغاز درمان مشکلات روانی ، مشکل ساز است

فروردین ۱۴۰۳

یک روانپزشک با بیان اینکه بیماران روانی و خانواده هایشان بیشترین صدمه را از داشتن بیماری از بابت انگ بیماری روانی متحمل می شوند گفت: تردید برای آغاز درمان اولین آسیبی است که از انگ روانی به بیمار تحمیل می گردد.

دکتر احمد جلیلی روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار کرد : مسئله انگ بیماریهای روانی یکی از مسائل مهم روانپزشکی جامعه است که اهمیت بسیار بالایی دارد.
 
وی با بیان اینکه بیماران روانی و خانواده هایشان بیشترین صدمه را از داشتن بیماری از بابت انگ بیماری روانی متحمل می شوند اظهار کرد : از نظر جامعه ابتلا به بسیاری از بیماریهای غیر واگیر مانند سرطان انگ ندارد و نگرش مردم برای بیمارهایی مانند سرطان هرچند ممکن است با ترحم همراه باشد ولی با نگاهی که به بیماریهای روانی دارند متفاوت است .
 
این روانپزشک با اشاره به اینکه تردید برای آغاز درمان اولین آسیبی است که از انگ روانی به بیمار تحمیل شده و سبب می شود که از درمان بپرهیزند تصریح کرد: طی ۴۰سال اخیر موضوع انگ بیماریهای روانی کم رنگ تر شده است به طوری که امروزه مردم ،خود برای پیگیری بیماری به روانپزشک مراجعه میکنند.
 
دکتر جلیلی با تاکید به اینکه بخش کمی از متخصصان غیر روانپزشک آگاهی دارند که بیماریهای روانی بیماریهایی مربوط به جسم می باشند ادامه داد: بیماری روانی مانند: اضطراب و افسردگی به همان اندازه که بیماریهایی مانند فشار خون  و سرطان بیماری جسمی خوانده می شوند جسمانی می باشند.
 
وی در پایان با اشاره به اینکه زدودن انگ از بیماران روانی در جامعه سبب می شود که بیماران به راحتی و بدون هیچ ترسی درمان خود را پیگیری نمایند خاطرنشان کرد: آموزش و اطلاع رسانی در حل معضل انگ بیماریهای روانی بسیار مهم می باشد  ./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.