ترس فوتبال از فناوری نوین

فاوانیوز: بسیاری از بازی های معروف و پرطرفدار جهان مانند راگبی ،تنیس ، کریکت و بسکتبال استقبال خوبی از فناوری های مدرن جهانی برای کمک به داروری مسابقات داشته اند اما در این میان این فوتبال است که به هیچ وجه حاضر به کنار آمدن با این فناوری ها نیست .

بسیاری از بازی های معروف و پرطرفدار جهان مانند راگبی ،تنیس ، کریکت و بسکتبال استقبال خوبی از فناوری های مدرن جهانی برای کمک به داروری مسابقات داشته اند اما در این میان این فوتبال است که به هیچ وجه حاضر به کنار آمدن با این فناوری ها نیست .

به گزارش ممتازنیوز به نقل از آی سی تی نیوز ، بسیاری از منتقدان بر این اعتقادند که سازمان فیفا که توسط “سپ بلتر” اداره می شود یک سازمان سنتی با مکتب فکری قدیمی است و تمایلی به کاهش فاکتور انسان در تصمیم گیری های مربوط به مسابقات ندارد .

در بسیاری بازی ها مانند بسکتبال داوران با استفاده از سیستم نمایش مجدد مطمئن می شوند که پرتاب در زمان مشخص انجام شده یا نه و یا در بازی کریکت داور سوم به سیستم تلویزیونی نمایش مجدد (TV replays) دسترسی دارد . این در حالیست که مقامات فیفا همچنان از در اختیار گذاشتن این امکانات به سیستم داوری مسابقات ممانعت می ورزند .

گزارش ها حاکی است انتقادها به عدم تمایل فیفا به استفاده از فناوری در مسابقات ، در جریان برگزاری مسابقات جام جهانی که با موارد زیاد اشتباهات داوری روبرو بوده اوج گرفته است .

بسیاری از منتقدان فیفا بر این اعتقادند که این سازمان باید از عصر حجر خارج شده و از فناوری هایی که به داوری بهتر بازی ها کمک می کند در مسابقات استفاده کند . به خصوص در جریان فوتبال مابین آلمان و انگلیس از بسیاری اشتباهات داوری می توانست با سیستم های ویدئویی پخش مجدد جلوپیری به عمل آید .

هم اکنون در بسیاری بازی ها همانند کریکت تراشه های کوچک الکترونیکی در توپ کار گذاشته می شود که نشان می دهد آیا توپ از خط گذشته است یا خیر که این سیستم می تواند در فوتبال نیز اجرا شود .

گفتنی است؛ منتقدان عملکرد فیفا بر این اعتقادند که باید از فناوری استفاده کرد تا مسئولیت های داوری را کم کرده و به آنها در تصمیم گیری بهتر بازی ها کمک کرد .

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.