ترغیب داوطلبان کنکور به انتخاب رشته های مهارتی

رئیس کیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در ایران بیشترین تلاش این است که فرزندانمان در رشته های پرطرفدار کنکور پذیرفته شوند و چرا نباید آنان را به سمت آموزش های مهارتی سوق دهیم. 
محمد مهدی زاهدی صبح امروز در پنجمین جشنواره ملی علمی کاربردی و بیستمین سالگرد تاسیس این دانشگاه گفت: آموزش فنی و حرفه ای و مهارتی در کشور متولیان زیادی دارد اما این متولیان تاکنون جزیره ای عمل می کردند حال این سئوال مطرح است چرا در کشور مردم ما متوجه آموزش مهارتی نیستند.

وی گفت: در اکثر کشورهای پیشرفته ۷۰ درصد آموزش ها مهارتی و ۳۰ درصد از آموزش برای حرکت در مرزهای دانش و تولید علم است اما در کشور ما آموزش مهارتی تنها ۱۳ درصد است که در این زمینه به علت جزیره ای عمل کردن هیچ کار جدی انجام نداده ایم لذا باید در این زمینه فرهنگسازی شود و به آموزش مهارتی ساختار دهیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در کمیته آموزش مهارتی این کمیسیون یکی از اهداف جدی این است که نگاه آموزش جامع مهارتی را تعریف کنیم، ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر آموزش مهارتی تاکید شده است.

زاهدی در این میان به نقش رسانه های جمعی تاکید بسیار کرد و این سئوال را مطرح کرد که چرا تاکنون صدا و سیما برای آموزش مهارتی به قدر کافی وقت نگذاشته است. شاید به این دلیل باشد که برای این رسانه خوراک خبری مناسب نداشتیم و سایر رسانه های دیگر نیز لازم است در این زمینه با مراکز علمی کاربردی همکاری داشته باشند.

به گفته این مقام مسئول تعداد زیادی لیسانس بیکار داریم و فعلا به صورت مسکن لازم است که دانشگاه علمی کاربردی و مراکز فنی و حرفه ای، تک پودمان ها و تک آموزش های مهارتی را در دستور کار قرار دهند.

وی خطاب به روسای دانشگاههای علمی و کاربردی گفت: ما خادم شما هستیم تا با وضع قوانین مناسب بار ارزشی مناسب را برای آموزش های مهارتی و حرفه ای افزایش دهیم.
۳۰۱۳۰۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.