ترکیه ۲۳ نیروگاه هسته‌ای راه اندازی می‌کند

جام جم آنلاین: وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه روز سه‌شنبه گفت: این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۳ میلادی دست‌کم ۲۳ واحد نیروگاه هسته‌ای راه اندازی کند.

تانر ییلدیز که در مجمع جهانی اقتصاد در استانبول صحبت می‌کرد گفت:‌ بر اساس این طرح بلندپروازنه، نیروگاه‌های هسته‌ای در سه منطقه مختلف ترکیه راه‌اندازی خواهند شد.

وزیر انرژی ترکیه با اشاره به این‌که این کشور هیچ نیروگاه هسته‌ای در اختیار ندارد گفت بیش از ۴۴۰ نیروگاه هسته‌ای در سراسر جهان فعال است و به رغم خطراتی که فعالیت این نیروگاه‌ها دارد، استفاده از آنها فرصت‌های زیادی را به دنبال دارد.

ییلدیز با اشاره به این‌که بیش از نیمی از نیروگاه‌های هسته‌ای جهان در سه کشور آمریکا، فرانسه و ژاپن قرار دارد گفت میزان توسعه یک کشور با تعداد نیروگاه هسته‌ای فعال در آن کشور ارتباط دارد.

وی افزود: حوادثی از قبیل فاجعه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیمای ژاپن بر تصمیم کشورهای جهان در راه اندازی و استفاده از نیروگاه هسته‌ای تاثیر نمی‌گذارد.

مجمع جهانی اقتصاد اروپا، خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای مرکزی روز سه شنبه در استانبول آغاز شد و برای دو روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از استانبول، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در میان رهبران هفتاد کشور جهان قرار دارند که در این نشست حاضر هستند. (واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.