ترمیم خط لوله ۳۰ اینچ نفت خام اهواز – ری

عملیات ترمیم و رفع آلودگی شکستگی خط لوله ۳۰ اینچ نفت خام اهواز – ری با تلاش نیروهای متخصص منطقه خوزستان در کمتر از ۴۸ ساعت با موفقیت انجام شد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از واحد مرکزی خبر، مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه خوزستان گفت: با وقوع حادثه شکستگی خط لوله ۳۰ اینچ نفت خام اهواز – ری در کیلومتر ۲۳ بر اثر خوردگی شدید ناشی از قدمت زیاد خط لوله، پس از توقف خط و اطلاع رسانی به موقع، نیروهای واحدهای مختلف اعم از نیروهای عملیاتی، فنی، ستادی و  پشتیبانی برای هماهنگی و اجرای عملیات در محل حادثه حاضر شدند.

اسکندر انصاری گفت: این خط به طول ۷۳۶ کیلومتر روزانه ۵۲۰ هزار بشکه نفت مصرفی  پالایشگاه ری را تامین  می کند.

وی گفت: با هماهنگی های به عمل آمده، پس از فعالیت گسترده برای مهار و جمع آوری نشتی ها،  اقدامات اولیه برای تعویض محل آسیب دیده و عملیات ترمیم آغاز شد و به صورت همزمان با استفاده از ماشین آلات موجود در منطقه، ناحیه فنی آبادان، خدمات ترابری مناطق نفت خیز جنوب و شرکت نفت و گاز کارون، جمع آوری شد و نفت خام به اهواز انتقال یافت.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه خوزستان افزود: موقعیت نشتی در پایین ترین نقطه لوله و شیب آرام پروفیل خط لوله موجب جریان یافتن مواد نفتی و به طول انجامیدن عملیات شد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.