ترمیم و مرمت موزه را‌یکس در هلند تمام شد

۲۱فروردین۱۳،

به گزارش میراث فرهنگی و جهانگردی در هلند: “ر‌ایکس میوزیم ” بزرگترین موزه آمستردام پایتخت هلند پس از ترمیم و بازسازی ۱۰ ساله ، هفته آینده برای بازدید عموم مردم بازگشایی می گردد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از فاکس نیوز: مدیر موزه ر‌ایکس می گوید بازسازی این موزه به مدت ۱۰ سال طول کشید و ۳۷۵ میلیون دلار هزینه در بر داشته است.
این موزه در سال ۱۸۸۵ میلادی توسط پییر کایپر‌س که معمار این موزه بود به سبک ساختمان نئوگو‌تیک با ظاهری کاتولیک است طراحی و ساخته شد.
در این موزه که به صورت سالنی به نام گالری افتخار است و در انتهای این سالن تابلوی معروف نگهبان شب که اثر نقاشی معروف هلندی رامبر‌انت قرار گرفته که تصویر آن غیر مذهبی است.
به گفته مدیر این موزه به نقل از این خبر گزاری در طراحی قبلی موزه آثار نقاشی، مجسمه ، شیشه، نقره در بخشهای جداگانه بود اما پس از این بازسازی ۱۰ ساله تمام این موزه شامل یک راهروی طولانی است و هدف از این طرح به وجود آوردن یک حس از سفر در میان دوره های هنری در هلند و دیگر کشورهای جهان است .
از میان بخش های تازه موزه می توان به عمارت آسیایی که اشیای منحصر بفر‌دی از هند، ژاپن، چین به نمایش گذاشته شده است، اشاره کرد.
به گزارش این خبر گزاری: انتظار می رود در نتیجه این بازسازی سالانه دو میلیون نفر از این موزه بازدید کنند.
قبل از اینکه موزه “را‌یکس” در سال ۲۰۰۳ بسته شود، رقم بازدید کنند‌گان یک میلیون و سیصد هزار نفر بود./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.